مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند 65 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند 65 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه وفاداری به برند
مبانی نظری وفاداری به برند
پیشینه تحقیق وفاداری به برند
پیشینه داخلی وفاداری به برند
پیشینه خارجی وفاداری به برند
پیشینه پژوهش وفاداری به برند
پیشینه نظری وفاداری به برند
ادبیات نظری وفاداری به برند
چارچوب نظری وفاداری به برند

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری وفاداری به برند تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق وفاداری به برند در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

مقدمه

وفاداری به برند

امروزه برند و نام تجاری یكی از مهمترین مباحث بازاریابی است كه پیش روی تمامی شركت ها، من جمله شركت های تجاری قرار دارد. این اهمیت تا حدی است كه مدیریت برند به رشته مستقلی در محافل علمی تبدیل شده است. برند ها از لحاظ اقتصادی و استراتژیك جزو دارایی های با ارزش شركت ها و حتی بدون اغراق از با ارزش ترین دارایی های آنها محسوب می شوند. در سال های اخیر محققان به این نتیجه رسیده اند كه ارزش واقعی محصولات و خدمات برای شركت ها در درون محصولات و خدمات نیست، بلكه این ارزش در ذهن مشتریان واقعی و بالقوه وجود دارد و این برند است كه ارزش واقعی را در ذهن مشتریان، پدید می آورد(Keller, 2010).

 

 

 

اولیور(1999)، وفاداری را داشتن تعهدی عمیق برای خرید مجدد یا حمایت از یك محصول یا خدمت مورد علاقه، كه علی رغم وجود تاثیرات موقعیتی و تلاشهای بازاریابی رقبا، موجب تكرار خرید یك نام تجاری یا مجموعه محصولات یك نام تجاری در آینده شود، تعریف میكند. كلر ( 1998) بیان میدارد كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری اندازه گیری شده است در حالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود می تواند به طور گستردهای مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است؛ ملنز و همكاران (2004)، وفاداری رفتاری را وفاداری به نام تجاری از  طریق خرید قابل مشاهده در طی یك دوره میگویند. در واقع وفاداری رفتاری، به تعداد دفعات تكرار و میزان خرید اطلاق میگردد. وفاداری نگرشی را بر اساس بیان ترجیحات، تعهد یا قصد خرید تعریف میكنند. بسیاری از پژوهشگران معتقدند كه وفاداری رفتاری به تنهایی نمیتواند علل واقعی خرید را بیان كند، بنابراین ابعاد نگرشی نیز باید مورد توجه قرار گیرد(Baloglu,2012).  

 

 

 

یكی از مهمترین هدف صاحبان برند برای توسعه برند، ایجاد وفاداری در مشتریان نسبت به برندشان است. مشتریان وفادار به مثابه منبع مطمئن سودآوری برای شركت ها محسوب می شوند و با توجه به عدم اطمینان محیط، حاشیه ایمنی مناسبی را برای آنها به ارمغان می آورد. یكی از راه های ایجاد وفادار ای مشتریان به برند، توسعه هویت مناسبی برای برند است. برندها به توسط هویت، خود را به مشتریان شناسانده و از سایر رقبا متمایز می شوند(Kapferer, 2008). 

 

 

 

وفاداری به برند به صورت یك پاسخ رفتاری و همچنین یك عملكرد از فرآیندهای فیزیولوژیكی تعریف می شود .بنابراین، وفاداری به برند تابعی از گرایشات و رفتارها(عادات) است. اساساً ارزش ویژه برند از اعتمادی ناشی می شود كه مصرف كنندگان در مقایسه با برندهای دیگر نسبت به یك برند دارند كه این اعتماد بعنوان وفاداری مصرف كنندگان و تمایل آنها به پرداخت قیمت های بالا برای برند ترجمه می شود. ارزش ویژه برند بخاطر وفاداری برند و توسعه آن برای مدیران حائز اهمیت هست و یك رابطه مثبت با وفاداری برند دارد(رحیم نیا و همکاران، 1392). 

 

 

 

وفاداری نوعی نگرش مثبت به یك محصول است كه بر اثر استفاده مكرر از آن به وجود میآید كه میتوان دلیل آن را فرآیندهای روانی بیان نمود. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفا یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی،احساسی و هنجاری می باشد(Meller, 2006). 

وفاداری یك مفهوم مهم در استراتژی بازاریابی است و به گفته آكر وفاداری برند هسته مركزی ارزش ویژه برند است، وفاداری منجر می شود مشتریان در بین راه حل ها كمتر درجستجوی اطلاعات باشند(راندال و بنت، 2002). 

 

 

 

مفهوم وفاداری به برند هم به نگرش و هم به وفاداری رفتاری توسعه داده شده است. وفاداری رفتاری به این معناست كه مشتریان مجدداً از همین برند خرید خواهند كرد؛ به نظر می رسد كه وفادار ی نگرشی نسبت به وفاداری رفتاری با دوام تر است و نشان دهنده تعهد و رجحان دهی مشتریان است و زمانی است كه ارزش های منحصر به فرد از یك برند مشاهده می شود. علاوه بر این وفاداری رفتاری را می توان به منظور بررسی پیامدهای ارزش برند در نظر گرفت(سان و چیسلی، 2010). 

 

 

 

وفاداری به برند عبارت است از واكنش رفتاری نسبتاً متعصبانه در خرید كه فرد در طول زمان نسبت به برند پیدا می كند و این رفتار باعث می شود كه در فرایند های تصمیم گیری و ارزیابی از مجموعه نام ها یی كه در ذهن دارد، گرایش خاصی به آن برند پیدا كند . این واكنش تابعی از فرایند های روانشناختی و ذهنی فرد است(Chaudhuri & Holbrook, 2011). 

وفاداری به نام تجاری به معنی تكرار خرید است كه دلیل این رفتار، فرآیندهای روانی است. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفاً یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی، احساسی و هنجاری است. كلر بیان می كند كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری، اندازه گیری شده است، درحالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود، می تواند بهطور گسترده تری مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است. 

 

 

 

وفاداری مشتریان به نام تجاری باعث تبلیغات دهان به دهان مثبت، ایجاد موانع اساسی برای ورود رقبا، توانمندتر ساختن شركت در پاسخ به تهدیدات رقابتی، ایجاد فروش و درآمد بیشتر و كاهش حساسیت مشتریان به تلاش های بازاریابی رقبا می شود. تعداد زیاد مشتریان وفادار به یك نام تجاری، دارایی شركت محسوب می شوند و به عنوان شاخص اصلی ارزش ویژه نام تجاری شناخته می شوند و همچنین حساسیت مشتریان وفادار به تغییر قیمت ها در مقایسه با مشتریان غیر وفادار، كمتر است. در واقع وفاداری به تكرار خریدكالاهای مصرفی منجر می گردد. در ادبیات بازاریابی اغلب مفهوم وفاداری برند هم خانواده با مفاهیمی نظیر «خرید مجدد» ،«ترجیح» ،«تعهد» و «پبروی» در نظر گرفته می شود و این اصطلاحات به جای هم به کار برده می شوند(Sahin et al, 2011). 

 

 

 

هر اندازه مشتریان نسبت به محصولات تحت برند خاصی اعتماد و اطمینان خاطر بیشتری داشته باشند، به دلیل فطرت عدم ریسك پذیری افراد و كاهش ریسك خریدشان، بیشتر سعی می كنند از محصولات همان برند خرید كند و تمایل كمتری نسبت به محصولات سایر برندها نشان دهد و این یعنی وفاداری مشتریان به برند. اعتماد را می توان به عنوان اطمینان خاطر مشتری كه منجر می شود وی بتواند به فروشنده تا تحویل خدمات موعود اتكا كند، تعریف کرد(Agustin & Singh, 2010). 

اعتماد مشتریان نسبت به برند بر اساس باورهای مثبت درباره انتظاراتشان از رفتار سازمان و عملكرد، محصولاتش، بهبود و توسعه می یابد(Ashley & Leonard, 2009). اعتماد اثر فزاینده ای در طول زمان بر روی وفاداری مشتریان دارد و در طول زمان مشتریان كه به برند اعتماد دارند وفاداری شان نسبت به آن افزایش می یابد(Chiou & Shen, 2011).

 

 

 

یک نام تجاری خوب انتخاب مصرف کنندگان را جهت می دهد، به طوری که در فضای یک بازار بسیار پیچیده، نامهای تجاری یکسان میانبری را در فرایند تصمیم گیری مصرف کننده به وجود می آورد. نام تجاری بر وفاداری مشتریان می افزاید. از آنجایی که مشتریان اکثر نامهایی را انتخاب می کنند که می شناسند استنباط می شود که وفاداری مشتریان به شرکت هایی با نام تجاری مورد تأیید بیشتر است. نام تجاری قوی ورود به بازار جدید را ممکن می سازد احتمالاً شرکت های دارای نامهای تجاری قوی در ورود به بازار جدید به مراتب موفق تر هستند(Raj, 2008).

 

وفاداری عبارتست از وجود نوعی نگرش مثبت به یک پدیده(مارک، خدمت، مغازه، یا فروشنده) و رفتار حمایتگرانه از آن اما تعریف کاملتری از وفاداری نیز وجود دارد که توسط الیور( 1999) مطرح شده است:  وفاداری به یک تعهد قوی برای خرید مجدد یک محصول یا خدمت برتر در آینده اطلاق می شود، به صورتی که همان مارک یا محصول علیرغم تأثیرات و تلا شهای بازاریابی بالقوه رقبا خریداری گردد. در اغلب تعاریف وفاداری دو رویکرد دیده می شود؛ رویکرد نگرشی احساسات مختلف در شخص تعلق خاطری نسبت به سازمان، خدمات و کالا ایجاد می کند این احساس درجه وفاداری مشتری را مشخص می نماید که به طور کامل شناختی است. مقیاس های وفاداری نگرشی شامل تبلیغات مثبت دهان به دهان، تمایل به توصیه و تشویق دیگران به استفاده از کالا و خدمات است؛ رویکرد رفتاری تمایل مشتری برای خرید مکرر خدمات و تولیدات عرضه کننده خدمات و حفظ ارتباط با عرضه کننده کالا و خدمات است(قره چه و دابوییان، 1390). وفاداری به برند را «ایجاد تعهد در مشتری برای انجام معامله با سازمان خاص و خرید کالاها و خدمات به طور مکرر»  توصیف می کنند(Susanna & Larsson ,2009). 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

 

ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

2-1- مقدمه  14

2-2- وفاداری به برند  15

2-3- انواع وفاداری  21

2-4- مدلهای وفاداری  22

2-4-1 – مدل آکر و دیوید  23

2-4-2- مدل دیک و باس  24

2-4-3 – مدل رولی و دیویس  25

2-4-4 – مدل بلومر  26

2-4-5- مدل ECSI  27

2-5- وفاداری خدماتی  28

2-6- سایر عوامل موثر بر وفاداری مشتریان  29

2-7- رضایت مشتری  31

2-7-1- تعاریف رضایت مشتری  31

2-7-2- آشنایی با مدل كانو  34

2-7-3- اهمیت رضایت مشتری  36

2-7-4- ابعاد رضایت مشتری  37

2-7-5- مدلهای شکل گیری رضایتمندی مشتری  37

2-7-5-1- مدل عدم تایید انتظارات  37

2-7-5-2- مدل رضایتمندی مشتری سوئدی  38

2-7-5-3- رضایتمندی و وفاداری مشتریان  38

2-8- ارزش ویژه برند  39

2-8-1- مفهوم نام و نشان تجاری  42

2-8-2- مدلهای ارزش ویژه برند  42

2-8-2-1- مدل ارزش ویژه برند آکر  42

2-8-2-2- مدل پیشایندها و پیامدهای ارزش ویژه برند  43

2-8-2-3- مدل ارزش ویژه برند خدماتی بری  44

2-8-2-4- مدل ارزش ویژة برند مبتنی بر مشتری  44

2-9- مدل مفهومی تحقیق  47

2-9-1- کیفیت فیزیکی  47

2-9-2- رفتار كاركنان  47

2-9-3- رضایت درونی ایده آل  48

2-9-4- هویت برند  48

2-9-5- انسجام در سبک زندگی  48

 

2-10- پیشینه تحقیقات انجام شده وفاداری مشتری به برند

2-10-1- تحقیقات داخلی  49

2-10-2- تحقیقات خارجی  50

2- 11- جمع بندی فصل دوم  52

 

منابع

 

پاورپوینت آشنایی با انواع نمای ساختمانی

پاورپوینت آشنایی با انواع نمای ساختمانی پاورپوینت آشنایی با انواع نمای ساختمانی نمای ساختمان انواع نمای ساختمان نمای سنگ نمای ترکیبی نمای چوب نمای کامپوزیت نمای آجری نمای اسپایدری نمای فریم لس نمای لامل نمای شیشه ای نمای خشک رفتن…

مقاله کارشناسی ارشد رشته حقوق بین الملل با عنوان اصل عدم مداخله در امور داخلی دولتها از دیدگاه حقوق بین الملل

مقاله کارشناسی ارشد رشته حقوق بین الملل با عنوان اصل عدم مداخله در امور داخلی دولتها از دیدگاه حقوق بین الملل مداخله حقوق بین الملل اصل عدم مداخله سازمان ملل متحد دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته حقوق بین الملل با…

بررسی،مدلسازی و تحلیل عددی کفایت لرزه ای و شکل پذیری اتصالات صلب ساخته شده با فولادهای پرمقاومت

بررسی،مدلسازی و تحلیل عددی کفایت لرزه ای و شکل پذیری اتصالات صلب ساخته شده با فولادهای پرمقاومت اتصالات صلب فولادهای پر مقاومت طراحی لرزهای اتصالات بررسی لرزه ای و شکل پذیری اتصالات صلب ساخته شده با فولادهای پرمقاومت بررسی مقایسه…

پاورپوینت آشنایی با پل سازی

پاورپوینت آشنایی با پل سازی پاورپوینت آشنایی با پل سازی تحقیق آشنایی با پل سازی پاورپوینت پل سازی تحقیق پل سازی پروژه پل سازی پاورپوینت بررسی پل سازی بررسی پل سازی راهسازی طبقه بندی پلها انتخاب محل پل قسمت های…

بررسی همجنس گرایی در دین اسلام

بررسی همجنس گرایی در دین اسلام همجنس گرایی در قرآن و روایات عوامل همجنس گرایی در دین اسلام احکام و مجازات همجنس گرایی در فقه شیعه احکام و مجازات همجنس گرایی در فقه اهل سنت پایان نامه همجنسگرایی پایان نامه…

ارتباط سبکهای یادگیری وابسته / نابسته به زمینه با پیشرفت تحصیلی زبان فارسی دانش آموزان سال سوم راهنمایی شهر سقز درسال تحصیلی 87-86

ارتباط سبکهای یادگیری وابسته / نابسته به زمینه با پیشرفت تحصیلی زبان فارسی دانش آموزان سال سوم راهنمایی شهر سقز درسال تحصیلی 87-86 دوزبانگی جنسیت دوره راهنمایی دانش آموز دو زبانه پیشرفت تحصیلی زبان فارسی سبک یادگیری وابستهنابسته به زمینه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم های تشخیص نفوذ 74 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیستم های تشخیص نفوذ 74 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری سیستم های تشخیص نفوذ دانلود مبانی نظری سیستم های تشخیص نفوذ پیشینه تحقیق سیستم های تشخیص نفوذ ادبیات نظری سیستم های تشخیص نفوذ فصل…

مقایسه ی اثرگذاری هویت برند بر قصد خرید در برندهای اصلی و مقلّد

مقایسه ی اثرگذاری هویت برند بر قصد خرید در برندهای اصلی و مقلّد برند عناصر برند برندهای مقلّد تصویر برند قصد خرید تاریخچه برند منشور هویت پایان نامه مدیریت بازرگانی رفتن به سایت اصلی   مقایسه اثرگذاری هویت برند بر…

ارزیابی عملکرد بانک ملت با استفاده از تحلیل پوششی داده

ارزیابی عملکرد بانک ملت با استفاده از تحلیل پوششی داده ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در بانک ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها شاخص های ارزیابی عملکرد بانکها شاخص های ارزیابی عملکرد شعب بانک ارزیابی عملکرد…

پاورپوینت آشنایی با معماری خانه بروجردی های کاشان

پاورپوینت آشنایی با معماری خانه بروجردی های کاشان پاورپوینت آشنایی با معماری خانه بروجردی های کاشان تحقیق آشنایی با معماری خانه بروجردی های کاشان آشنایی با معماری خانه بروجردی های کاشان تاریخچه خانه بروجردی ها شرح پلان خانه بروجردی ها…

بررسی برداشتهای متفاوت و بعضا مغرضانه در مورد مسایل حقوقی زنان

بررسی برداشتهای متفاوت و بعضا مغرضانه در مورد مسایل حقوقی زنان مسایل حقوقی زنان برداشتهای متفاوت در مسایل حقوقی زنان نگاه مغرضانه در مورد مسایل حقوقی زنان دانلود پایان نامه رشته حقوق بررسی برداشتهای متفاوت و بعضا مغرضانه در مورد…

پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب مبانی اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه ابریشمی با موضوع مدلسازي اقتصادسنجي (II)

پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب مبانی اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه ابریشمی با موضوع مدلسازي اقتصادسنجي (II) کلمات کلیدی : پاورپوینت مدلسازي اقتصادسنجي II پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب اقتصاد سنجی گجراتی پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه دکترحمید ابریشمی کتاب…

سطح بندی نظام گردشگری روستایی با استفاده از مدل EP

سطح بندی نظام گردشگری روستایی با استفاده از مدل EP کلمات کلیدی : گردشگری روستایی گردشگری روستایی در ایران پایان نامه گردشگری روستایی وضعیت گردشگری روستایی در ایران سطح بندی نظام گردشگری روستایی سطح بندی روستاهای هدف گردشگری سطح بندی…

ماهیت و مقایسه اقدامات تامینی و تربیتی در قوانین مختلف مجازات اسلامی

ماهیت و مقایسه اقدامات تامینی و تربیتی در قوانین مختلف مجازات اسلامی اقدامات تامینی و تربیتی اقدامات تامینی و تربیتی در قانون مجازات اسلامی جدید اقدامات تامینی و تربیتی اطفال و نوجوانان تحقیق در مورد اقدامات تامینی و تربیتی ماهیت…

شناسایی و بکارگیری عوامل مدیریتی مختلف موثر در بهره وری سازمان

شناسایی و بکارگیری عوامل مدیریتی مختلف موثر در بهره وری سازمان بهره وری سازمان عوامل موثر بر بهره وری سازمان اولویت عوامل موثر بر بهره وری سازمان نقش رهبری در بهره وری سازمان نقش سازماندهی در بهره وری سازمان پایان…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی اینترنتی 28 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی اینترنتی 28 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری بازاریابی اینترنتی پیشینه تحقیق بازاریابی اینترنتی پیشینه داخلی بازاریابی اینترنتی پیشینه خارجی بازاریابی اینترنتی پیشینه پژوهش بازاریابی اینترنتی پیشینه نظری بازاریابی اینترنتی ادبیات نظری بازاریابی اینترنتی…

پاورپوینت کتاب آیین زندگی(فصل چهارم)

پاورپوینت کتاب آیین زندگی(فصل چهارم) اخلاق معیشتکتابپاورپوینتدانلود رفتن به سایت اصلی پاورپوینت کتاب آیین زندگی فصل چهارم(اخلاق معیشت) فهرست مطالب:کار در سیره اولیای دین,رابطه ی اخلاق و معیشت,نقش کار در تربیت و بهداشت روانی,اهمیت و جایگاه,کار و احساس شخصیت,نقش نیت…

وضعیت معامله واجد شرایط اهلیت در فقه و قانون مدنی

وضعیت معامله واجد شرایط اهلیت در فقه و قانون مدنی اهلیت در معامله مفهوم اهلیت و شرایط آن وضعیت معامله واجد شرایط اهلیت وضعیت معامله واجد شرایط اهلیت در فقه وضعیت معامله واجد شرایط اهلیت در قانون مدنی مالیت داشتن…

پاورپوینت کامل اقتصادسنجی دکتر ابریشمی

پاورپوینت کامل اقتصادسنجی دکتر ابریشمی پاورپوینت کامل اقتصادسنجی دکتر ابریشمی رفتن به سایت اصلی پاورپوینت کامل اقتصادسنجی دکتر ابریشمی به تعداد 22 فایل پاورپوینت قابل ویرایش - برای هر فصل بصورت فایل جدا مناسب اساتید و کنفرانس دانشجویان   فصل…

پرسشنامه حل مسئله کسیدی و لانگ با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه حل مسئله کسیدی و لانگ با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه حل مسئله اجتماعی پرسشنامه حل مسئله کودکان دانلود پرسشنامه حل مسئله پرسشنامه مهارت حل مسئله پرسشنامه حل مسئله نوجوانان پرسشنامه سبک های حل مسئله…

جزوه مدیریت منابع انسانی پیشرفته بر اساس کتاب دکتر عباسپور

جزوه مدیریت منابع انسانی پیشرفته بر اساس کتاب دکتر عباسپور جزوه مدیریت منابع انسانی پیشرفته دکتر عباسپور رفتن به سایت اصلی جزوه مدیریت منابع انسانی پیشرفته بر اساس کتاب دکتر عباسپور مخصوص دانشجویان ارشد مطالعه و جمع بندی برای امتحانات…

پاورپوینت تنظیم خانواده

پاورپوینت تنظیم خانواده کلمات کلیدی : تنظیم خانواده رابطه جنسی رحم جمعیت بارداری حاملگی حامله اسپرم کش جلوگیری از بارداری وازکتومی ضد بارداری رشد جمعیت رفتن به سایت اصلی فهرست مطالب ارائه شده در پاورپوینت تنظیم خانواده در 115 اسلاید…

پاورپوینت مطالعات تحقیقاتی شماره یک و سه مفروضات بنیادی حسابداری

پاورپوینت مطالعات تحقیقاتی شماره یک و سه مفروضات بنیادی حسابداری دانلود پاورپوینت رایگان ارائه درس تئوری حسابداری پاورپوینت مطالعات تحقیقاتی شماره یک و سه مفروضات بنیادی حسابداری مطالعات تحقیقاتی شماره یک و سه مفروضات بنیادی حسابداری مقدمه ای بر مفروضات…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق شادی و شادکامی 35 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق شادی و شادکامی 35 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه شادی و شادکامی مبانی نظری شادی و شادکامی پیشینه تحقیق شادی و شادکامی پیشینه داخلی شادی و شادکامی پیشینه خارجی شادی و شادکامی…

قاعده نفی غرر در قرارداد بیع از نگاه امام خمینی

قاعده نفی غرر در قرارداد بیع از نگاه امام خمینی نفی غرر نفی بیع غرری قاعده نفی غرر قاعده نفی غرر در معاملات قاعده فقهی نفی غرر به صورت مطلق نفی بیع غرری به صورت خاص دانلود مقاله کارشناسی ارشد…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *