مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند 65 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند 65 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه وفاداری به برند
مبانی نظری وفاداری به برند
پیشینه تحقیق وفاداری به برند
پیشینه داخلی وفاداری به برند
پیشینه خارجی وفاداری به برند
پیشینه پژوهش وفاداری به برند
پیشینه نظری وفاداری به برند
ادبیات نظری وفاداری به برند
چارچوب نظری وفاداری به برند

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری وفاداری به برند تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق وفاداری به برند در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

مقدمه

وفاداری به برند

امروزه برند و نام تجاری یكی از مهمترین مباحث بازاریابی است كه پیش روی تمامی شركت ها، من جمله شركت های تجاری قرار دارد. این اهمیت تا حدی است كه مدیریت برند به رشته مستقلی در محافل علمی تبدیل شده است. برند ها از لحاظ اقتصادی و استراتژیك جزو دارایی های با ارزش شركت ها و حتی بدون اغراق از با ارزش ترین دارایی های آنها محسوب می شوند. در سال های اخیر محققان به این نتیجه رسیده اند كه ارزش واقعی محصولات و خدمات برای شركت ها در درون محصولات و خدمات نیست، بلكه این ارزش در ذهن مشتریان واقعی و بالقوه وجود دارد و این برند است كه ارزش واقعی را در ذهن مشتریان، پدید می آورد(Keller, 2010).

 

 

 

اولیور(1999)، وفاداری را داشتن تعهدی عمیق برای خرید مجدد یا حمایت از یك محصول یا خدمت مورد علاقه، كه علی رغم وجود تاثیرات موقعیتی و تلاشهای بازاریابی رقبا، موجب تكرار خرید یك نام تجاری یا مجموعه محصولات یك نام تجاری در آینده شود، تعریف میكند. كلر ( 1998) بیان میدارد كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری اندازه گیری شده است در حالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود می تواند به طور گستردهای مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است؛ ملنز و همكاران (2004)، وفاداری رفتاری را وفاداری به نام تجاری از  طریق خرید قابل مشاهده در طی یك دوره میگویند. در واقع وفاداری رفتاری، به تعداد دفعات تكرار و میزان خرید اطلاق میگردد. وفاداری نگرشی را بر اساس بیان ترجیحات، تعهد یا قصد خرید تعریف میكنند. بسیاری از پژوهشگران معتقدند كه وفاداری رفتاری به تنهایی نمیتواند علل واقعی خرید را بیان كند، بنابراین ابعاد نگرشی نیز باید مورد توجه قرار گیرد(Baloglu,2012).  

 

 

 

یكی از مهمترین هدف صاحبان برند برای توسعه برند، ایجاد وفاداری در مشتریان نسبت به برندشان است. مشتریان وفادار به مثابه منبع مطمئن سودآوری برای شركت ها محسوب می شوند و با توجه به عدم اطمینان محیط، حاشیه ایمنی مناسبی را برای آنها به ارمغان می آورد. یكی از راه های ایجاد وفادار ای مشتریان به برند، توسعه هویت مناسبی برای برند است. برندها به توسط هویت، خود را به مشتریان شناسانده و از سایر رقبا متمایز می شوند(Kapferer, 2008). 

 

 

 

وفاداری به برند به صورت یك پاسخ رفتاری و همچنین یك عملكرد از فرآیندهای فیزیولوژیكی تعریف می شود .بنابراین، وفاداری به برند تابعی از گرایشات و رفتارها(عادات) است. اساساً ارزش ویژه برند از اعتمادی ناشی می شود كه مصرف كنندگان در مقایسه با برندهای دیگر نسبت به یك برند دارند كه این اعتماد بعنوان وفاداری مصرف كنندگان و تمایل آنها به پرداخت قیمت های بالا برای برند ترجمه می شود. ارزش ویژه برند بخاطر وفاداری برند و توسعه آن برای مدیران حائز اهمیت هست و یك رابطه مثبت با وفاداری برند دارد(رحیم نیا و همکاران، 1392). 

 

 

 

وفاداری نوعی نگرش مثبت به یك محصول است كه بر اثر استفاده مكرر از آن به وجود میآید كه میتوان دلیل آن را فرآیندهای روانی بیان نمود. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفا یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی،احساسی و هنجاری می باشد(Meller, 2006). 

وفاداری یك مفهوم مهم در استراتژی بازاریابی است و به گفته آكر وفاداری برند هسته مركزی ارزش ویژه برند است، وفاداری منجر می شود مشتریان در بین راه حل ها كمتر درجستجوی اطلاعات باشند(راندال و بنت، 2002). 

 

 

 

مفهوم وفاداری به برند هم به نگرش و هم به وفاداری رفتاری توسعه داده شده است. وفاداری رفتاری به این معناست كه مشتریان مجدداً از همین برند خرید خواهند كرد؛ به نظر می رسد كه وفادار ی نگرشی نسبت به وفاداری رفتاری با دوام تر است و نشان دهنده تعهد و رجحان دهی مشتریان است و زمانی است كه ارزش های منحصر به فرد از یك برند مشاهده می شود. علاوه بر این وفاداری رفتاری را می توان به منظور بررسی پیامدهای ارزش برند در نظر گرفت(سان و چیسلی، 2010). 

 

 

 

وفاداری به برند عبارت است از واكنش رفتاری نسبتاً متعصبانه در خرید كه فرد در طول زمان نسبت به برند پیدا می كند و این رفتار باعث می شود كه در فرایند های تصمیم گیری و ارزیابی از مجموعه نام ها یی كه در ذهن دارد، گرایش خاصی به آن برند پیدا كند . این واكنش تابعی از فرایند های روانشناختی و ذهنی فرد است(Chaudhuri & Holbrook, 2011). 

وفاداری به نام تجاری به معنی تكرار خرید است كه دلیل این رفتار، فرآیندهای روانی است. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفاً یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی، احساسی و هنجاری است. كلر بیان می كند كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری، اندازه گیری شده است، درحالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود، می تواند بهطور گسترده تری مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است. 

 

 

 

وفاداری مشتریان به نام تجاری باعث تبلیغات دهان به دهان مثبت، ایجاد موانع اساسی برای ورود رقبا، توانمندتر ساختن شركت در پاسخ به تهدیدات رقابتی، ایجاد فروش و درآمد بیشتر و كاهش حساسیت مشتریان به تلاش های بازاریابی رقبا می شود. تعداد زیاد مشتریان وفادار به یك نام تجاری، دارایی شركت محسوب می شوند و به عنوان شاخص اصلی ارزش ویژه نام تجاری شناخته می شوند و همچنین حساسیت مشتریان وفادار به تغییر قیمت ها در مقایسه با مشتریان غیر وفادار، كمتر است. در واقع وفاداری به تكرار خریدكالاهای مصرفی منجر می گردد. در ادبیات بازاریابی اغلب مفهوم وفاداری برند هم خانواده با مفاهیمی نظیر «خرید مجدد» ،«ترجیح» ،«تعهد» و «پبروی» در نظر گرفته می شود و این اصطلاحات به جای هم به کار برده می شوند(Sahin et al, 2011). 

 

 

 

هر اندازه مشتریان نسبت به محصولات تحت برند خاصی اعتماد و اطمینان خاطر بیشتری داشته باشند، به دلیل فطرت عدم ریسك پذیری افراد و كاهش ریسك خریدشان، بیشتر سعی می كنند از محصولات همان برند خرید كند و تمایل كمتری نسبت به محصولات سایر برندها نشان دهد و این یعنی وفاداری مشتریان به برند. اعتماد را می توان به عنوان اطمینان خاطر مشتری كه منجر می شود وی بتواند به فروشنده تا تحویل خدمات موعود اتكا كند، تعریف کرد(Agustin & Singh, 2010). 

اعتماد مشتریان نسبت به برند بر اساس باورهای مثبت درباره انتظاراتشان از رفتار سازمان و عملكرد، محصولاتش، بهبود و توسعه می یابد(Ashley & Leonard, 2009). اعتماد اثر فزاینده ای در طول زمان بر روی وفاداری مشتریان دارد و در طول زمان مشتریان كه به برند اعتماد دارند وفاداری شان نسبت به آن افزایش می یابد(Chiou & Shen, 2011).

 

 

 

یک نام تجاری خوب انتخاب مصرف کنندگان را جهت می دهد، به طوری که در فضای یک بازار بسیار پیچیده، نامهای تجاری یکسان میانبری را در فرایند تصمیم گیری مصرف کننده به وجود می آورد. نام تجاری بر وفاداری مشتریان می افزاید. از آنجایی که مشتریان اکثر نامهایی را انتخاب می کنند که می شناسند استنباط می شود که وفاداری مشتریان به شرکت هایی با نام تجاری مورد تأیید بیشتر است. نام تجاری قوی ورود به بازار جدید را ممکن می سازد احتمالاً شرکت های دارای نامهای تجاری قوی در ورود به بازار جدید به مراتب موفق تر هستند(Raj, 2008).

 

وفاداری عبارتست از وجود نوعی نگرش مثبت به یک پدیده(مارک، خدمت، مغازه، یا فروشنده) و رفتار حمایتگرانه از آن اما تعریف کاملتری از وفاداری نیز وجود دارد که توسط الیور( 1999) مطرح شده است:  وفاداری به یک تعهد قوی برای خرید مجدد یک محصول یا خدمت برتر در آینده اطلاق می شود، به صورتی که همان مارک یا محصول علیرغم تأثیرات و تلا شهای بازاریابی بالقوه رقبا خریداری گردد. در اغلب تعاریف وفاداری دو رویکرد دیده می شود؛ رویکرد نگرشی احساسات مختلف در شخص تعلق خاطری نسبت به سازمان، خدمات و کالا ایجاد می کند این احساس درجه وفاداری مشتری را مشخص می نماید که به طور کامل شناختی است. مقیاس های وفاداری نگرشی شامل تبلیغات مثبت دهان به دهان، تمایل به توصیه و تشویق دیگران به استفاده از کالا و خدمات است؛ رویکرد رفتاری تمایل مشتری برای خرید مکرر خدمات و تولیدات عرضه کننده خدمات و حفظ ارتباط با عرضه کننده کالا و خدمات است(قره چه و دابوییان، 1390). وفاداری به برند را «ایجاد تعهد در مشتری برای انجام معامله با سازمان خاص و خرید کالاها و خدمات به طور مکرر»  توصیف می کنند(Susanna & Larsson ,2009). 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

 

ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

2-1- مقدمه  14

2-2- وفاداری به برند  15

2-3- انواع وفاداری  21

2-4- مدلهای وفاداری  22

2-4-1 – مدل آکر و دیوید  23

2-4-2- مدل دیک و باس  24

2-4-3 – مدل رولی و دیویس  25

2-4-4 – مدل بلومر  26

2-4-5- مدل ECSI  27

2-5- وفاداری خدماتی  28

2-6- سایر عوامل موثر بر وفاداری مشتریان  29

2-7- رضایت مشتری  31

2-7-1- تعاریف رضایت مشتری  31

2-7-2- آشنایی با مدل كانو  34

2-7-3- اهمیت رضایت مشتری  36

2-7-4- ابعاد رضایت مشتری  37

2-7-5- مدلهای شکل گیری رضایتمندی مشتری  37

2-7-5-1- مدل عدم تایید انتظارات  37

2-7-5-2- مدل رضایتمندی مشتری سوئدی  38

2-7-5-3- رضایتمندی و وفاداری مشتریان  38

2-8- ارزش ویژه برند  39

2-8-1- مفهوم نام و نشان تجاری  42

2-8-2- مدلهای ارزش ویژه برند  42

2-8-2-1- مدل ارزش ویژه برند آکر  42

2-8-2-2- مدل پیشایندها و پیامدهای ارزش ویژه برند  43

2-8-2-3- مدل ارزش ویژه برند خدماتی بری  44

2-8-2-4- مدل ارزش ویژة برند مبتنی بر مشتری  44

2-9- مدل مفهومی تحقیق  47

2-9-1- کیفیت فیزیکی  47

2-9-2- رفتار كاركنان  47

2-9-3- رضایت درونی ایده آل  48

2-9-4- هویت برند  48

2-9-5- انسجام در سبک زندگی  48

 

2-10- پیشینه تحقیقات انجام شده وفاداری مشتری به برند

2-10-1- تحقیقات داخلی  49

2-10-2- تحقیقات خارجی  50

2- 11- جمع بندی فصل دوم  52

 

منابع

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق معنویت در سازمان 52 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق معنویت در سازمان 52 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه معنويت در سازمان مبانی نظری معنويت در سازمان پیشینه تحقیق معنويت در سازمان پیشینه داخلی معنويت در سازمان پیشینه خارجی معنويت در سازمان…

پاورپوینت بررسی انرژي بيوماس

پاورپوینت بررسی انرژي بيوماس پاورپوینت بررسی انرژي بيوماس بررسی انرژي بيوماس آشنایی با انرژي بيوماس كاربرد انرژي بيوماس نيروگاههاي بيوماس مزايا و معايب نسبي نيروگاه بيوماس دلايل عمده در توجه به ساختار انرژي بيوماس نیروگاههای زباله سوز بخاری نیروگاههای گازی…

بررسی اطعام در زمان عباسی

بررسی اطعام در زمان عباسی بررسی اطعام در زمان عباسی تغذیه در عصر عباسی دانلود پایان نامه تغذیه در عصر عباسی دانلود پایان نامه بررسی اطعام در زمان عباسی دانلود پایان نامه صنایع غذایی دانلود پایان نامه مهندسی صنایع غذایی…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ارزش گذاری برند برای مشتری

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ارزش گذاری برند برای مشتری مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری دانلود مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری پیشینه ارزش گذاری برند برای مشتری ادبیات نظری ارزش گذاری برند برای مشتری فصل دوم…

پرسشنامه محقق ساخته استراتژی های بلوغ سازمانی با روایی و پایایی

پرسشنامه محقق ساخته استراتژی های بلوغ سازمانی با روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه بلوغ سازمانی پرسشنامه استاندارد بلوغ سازمانی پرسشنامه سنجش بلوغ سازمانی دانلود پرسشنامه بلوغ سازمانی پرسشنامه استراتژی های بلوغ سازمانی پرسشنامه استراتژی های بلوغ سازمانی محقق…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سوگیری تفسیر

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سوگیری تفسیر مبانی نظری سوگیری تفسیر ادبیات نظری سوگیری تفسیر چارچوب نظری سوگیری تفسیر فصل دوم پایان نامه سوگیری تفسیر دانلود مبانی نظری سوگیری تفسیر پیشینه سوگیری تفسیر پیشینه تحقیق سوگیری تفسیر پیشینه داخلی سوگیری…

ارزیابی معایب و محاسن روشهای تامین مالی از طریق بدهی های عملیاتی و مالی

ارزیابی معایب و محاسن روشهای تامین مالی از طریق بدهی های عملیاتی و مالی منابع مالی بدهی های مالی روشهای تامین مالی بدهی های عملیاتی ارزیابی معایب و محاسن روشهای تامین مالی از طریق بدهی های عملیاتی و مالی دانلود…

نقش جامعه و فرهنگ در تعیین رفتار با تاکید بر نظریه های نابرابری جنسیتی

نقش جامعه و فرهنگ در تعیین رفتار با تاکید بر نظریه های نابرابری جنسیتی نابرابری جنسیتی نظریه های نابرابری جنسیتی نقش جامعه و فرهنگ در تعیین رفتار نظریه های کاتب کلاسیک راجع به نابرابری جنسیتی دانلود تحقیق نابرابری جنسیتی دانلود…

بررسی شیوه‌ها و مبانی نظری كاهش تصدی‌گری خدمات پشتیبانی دانشگاه‌های علوم پزشكی

بررسی شیوه‌ها و مبانی نظری كاهش تصدی‌گری خدمات پشتیبانی دانشگاه‌های علوم پزشكی كوچك سازی سازمانی طرح كاهش تصدی‌گری كاهش تصدی‌گری خدمات پشتیبانی دانلود مقالات رشته مدیریت بررسی كاهش تصدی‌گری خدمات پشتیبانی دانشگاه‌های علوم پزشكی دانلود مقالات مدیریت دانلود مقالات مدیریتی…

جزوه ویروس شناسی استاد مسعود قانع

جزوه ویروس شناسی استاد مسعود قانع جزوه ویروس شناسی استاد مسعود قانع رفتن به سایت اصلی جزوه ویروس شناسی استاد مسعود قانع جزوه به نظر کامل و جامع  به تعداد 179 صفحه pdf  مناسب امتحانات پایان ترم با کیفیت خوب

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری اختلال وحشت زدگی

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری اختلال وحشت زدگی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلال وحشت زدگی مبانی نظری اختلال وحشت زدگی پیشینه تحقیق اختلال وحشت زدگی پیشینه داخلی اختلال وحشت زدگی پیشینه خارجی اختلال وحشت زدگی…

پروپوزال رابطه اوقات فراغت ورزشی دبیران با فرسودگی شغلی

پروپوزال رابطه اوقات فراغت ورزشی دبیران با فرسودگی شغلی کلمات کلیدی : اوقات فراغت معلمان فرسودگی شغلی در معلمان تعریف فرسودگی شغلی معلمان شیوع فرسودگی شغلی دربین معلمان نحوه گذراندن اوقات فراغت معلمان رابطه اوقات فراغت معلمان با فرسودگی شغلی…

بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی نیروی انسانی سازمان

بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی نیروی انسانی سازمان رضایت شغلی ویژگی‌های فردی رضایت شغلی سنجش و اندازه‌گیری رضایت شغلی رضایت شغلی کارکنان رضایت شغلی در سازمان عوامل موثر بر رضایت شغلی در سازمان دانلود مقاله رضایت شغلی در سازمان…

مبانی نظری زمانبندی کارها در محاسبات ابری با روش SFLA

مبانی نظری زمانبندی کارها در محاسبات ابری با روش SFLA کلمات کلیدی : مبانی نظری زمانبندی در محاسبات ابری زمانبندی وظایف در رایانش ابری زمانبندی منابع در رایانش ابری الگوریتم های زمانبندی در رایانش ابری زمانبندی کارها در محاسبات ابری…

مبانی نظری علل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه خریداران

مبانی نظری علل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه خریداران ارزش ویژه برند مبانی نظری ارزش ویژه برند عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند مبانی نظری عوامل تاثیر گذار بر ارزش ویژه برند شرکتهای بیمه علل موثر بر…

پاورپوینت دولت و مسئولیت اجتماعی

پاورپوینت دولت و مسئولیت اجتماعی کلمات کلیدی : پاورپوینت دولت و مسئولیت اجتماعی دولت و مسئولیت اجتماعی مفهوم مسئولیت اجتماعی تحقیق مسئولیت اجتماعی مقاله مفهوم مسئولیت اجتماعی مسئولیت اجتماعی دولت اجتماعی پایان نامه دولت و مسئولیت اجتماعی بررسی دولت و…

تشریح مفهوم رضایت مشتری و شاخص های آن در سطح بین المللی

تشریح مفهوم رضایت مشتری و شاخص های آن در سطح بین المللی مفهوم رضایت مشتری اندازه گیری رضایت مشتری روشهای اندازه گیری رضایت مشتری مدل های اندازه گیری رضایت مشتری شاخص رضایت مشتری csi شاخص های رضایت مشتری تعریف عملیاتی…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه پژوهش سبک های نوین رهبری مالی

فصل دوم پایان نامه و پیشینه پژوهش سبک های نوین رهبری مالی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه سبک های نوین رهبری مالی مبانی نظری سبک های نوین رهبری مالی پیشینه تحقیق سبک های نوین رهبری مالی پیشینه داخلی…

پاورپوینت مقدمه ای بر هدفها و اصطلاحات هزینه

پاورپوینت مقدمه ای بر هدفها و اصطلاحات هزینه کلمات کلیدی : پاورپوینت مقدمه ای بر هدفها و اصطلاحات هزینه مقدمه ای بر هدفها و اصطلاحات هزینه تحقیق مقدمه ای بر هدفها و اصطلاحات هزینه موضوع هزینه هزینه های مستقیم و…

مبانی نظری امنیت

مبانی نظری امنیت تحولات امنیتی خلیج فارس تحولات امنیتی منطقه خلیج فارس مبانی نظری امنیت مبانی نظری تحولات امنیتی خلیج فارس مبانی نظری تحولات امنیتی منطقه خلیج فارس مبانی تئوریک امنیت دانلود مبانی نظری امنیت مبانی تئوریک امنیت رفتن به…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد فرهنگ سازمانی 40 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد فرهنگ سازمانی 40 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری فرهنگ سازمانی پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی پیشینه داخلی فرهنگ سازمانی پیشینه خارجی فرهنگ سازمانی پیشینه پژوهش فرهنگ سازمانی چارچوب نظری فرهنگ سازمانی تاریخچه فرهنگ…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت زناشویی 30 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت زناشویی 30 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری رضایت زناشویی پیشینه رضایت زناشویی پیشینه تحقیق رضایت زناشویی پیشینه نظری رضایت زناشویی پیشینه پژوهش رضایت زناشویی پیشینه خارجی رضایت زناشویی پیشینه داخلی رضایت زناشویی فصل…

نکات مهم نقشه برداری کارگاهی

نکات مهم نقشه برداری کارگاهی نقشه برداری کارگاهی نقشه برداری رفتن به سایت اصلی   نقشه برداری از جمله کارهای است که تجربه  نقش مهمی در موفقیت نقشه برداران دارد و در این میان استفاده از تجربه دیگران بسیار کارگشا…

مقاله ترجمه شده رشته مکانیک و مواد با عنوان مدل ساختار مایع تعاملی برای نانو لوله های کربنی با در نظرگرفتن اثر اندازه‎ ‎نانو جریان و نانو ‏ساختار

مقاله ترجمه شده رشته مکانیک و مواد با عنوان مدل ساختار مایع تعاملی برای نانو لوله های کربنی با در نظرگرفتن اثر اندازه‎ ‎نانو جریان و نانو ‏ساختار عدد نودسن پارامتر ‏ویسکوزیته بی ثباتی واگرایی سرعت جریان بحرانی تعامل ساختار…

نظریه ها و رویکردهای سلامت و فساد اداری

نظریه ها و رویکردهای سلامت و فساد اداری نظریه فساد اداری نظریه های فساد اداری نظریات فساد اداری نظریه های سلامت اداری نظریه کارآمدی فساد نظریه‌های فساد و سلامت اداری نظریه سلامت اداری پایان نامه فساد اداری دانلود پایان نامه…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *