مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های فلسفی اخلاق 86 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های فلسفی اخلاق 86 صفحه

کلمات کلیدی :

مبانی نظری اخلاق
پیشینه تحقیق اخلاق
فصل دوم پایان نامه نظریه های فلسفی اخلاق
مبانی نظری نظریه های فلسفی اخلاق
پیشینه تحقیق نظریه های فلسفی اخلاق
پیشینه پژوهش نظریه های فلسفی اخلاق
پیشینه نظری نظریه های فلسفی اخلاق
ادبیات نظری نظریه های فلسفی اخلاق
چارچوب نظری نظریه های فلسفی اخلاق

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های فلسفی اخلاق می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری نظریه های فلسفی اخلاق تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق نظریه های فلسفی اخلاق در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

مقدمه 

     برای ارزش‌های اخلاقی می توان سه سطح حقیقی، نظری و عملی قائل شد که سطوح نظری و عملی آن دارای دو ساحت فردی و اجتماعی است. از این رو ارزش‌های اخلاقی را می-توان در سه جهان و از سه منظر مطالعه نمود:

     در جهان اول (جهان حقیقی) و از منظر فلسفی چیستی اخلاق تبیین می شود؟ فیلسوفان اخلاق، نظام‌های اخلاقی را صرف نظر از  ظهور و بروزشان در فرد یا جامعه خاصی بررسی می کنند. آنها تلاش می کنند تا خوب و بد اخلاقی را برای نوع بشر تعریف، توجیه و تبیین نمایند. از این منظر، نظام اخلاقی همچون موجودی متشکل از عناصر و اجزایی با روابط درونی نگریسته می شوند. ارزش‌های اخلاقی عناصر تشکیل دهندۀ نظام‌های اخلاقی اند که به صورت ارزش‌های غایی و ارزش‌های وسیله ای با یکدیگر مرتبط می-شوند. ارزش غایی در حکم ساختار یک نظام اخلاقی عمل می-کند.

 

 

 

    مناظر جهان دوم و سوم از آن روان شناسان و جامعه-شناسان اخلاق است که چگونگی ظهور و بروز ارزش‌های اخلاقی را در افراد و جوامع توصیف و تبیین می کنند. 

   در جهان دوم (جهان فردی) و از منظر روانشناختی، چگونگی و چرایی اعتقاد و پایبندی فرد به یک نظام اخلاقی توصیف و تبیین می شود. در این مقام، نظام اخلاقی دارای سطوح نظری(شناختیـ نگرشی) و عملی (مهارتی) است. در این سطح دلایل ـ انگیزه ها و مهارت های فرد عناصر تشکیل دهندۀ نظام اخلاقی هستند که دلایل و انگیزه ها به مثابه ساختار آن عمل می کنند. روان شناس تلاش می کند سازوکارهای مؤثر بر دلایل ـ انگیزه ها و مهارت های اخلاقی و دیالکتیک آنها را درون فرد تحلیل کند.

 

 

 

در جهان سوم(جهان اجتماعی) و از منظرجامعه شناختی چگونگی و چرایی اعتقاد و پایبندی افراد یک جامعه به یک نظام اخلاقی توصیف و تبیین می شود. در این مقام نیز ارزش‌ها، دارای سطوح آرمانی(نظری) و واقعی(عملی) هستند. جامعه شناس تلاش می کند سازوکارهای مؤثر بر سطوح آرمانی و واقعی ارزش‌ها و دیالکتیک آنها را درون جهان اجتماعی تحلیل کند. 

 تلاش می کنیم با مرور نظریه های فلسفی، روانشناختی و جامعه شناختی، به یک گونه شناسی معتبر از نظام‌های اخلاقی و چگونگی و چرایی توزیع متفاوت آنها در جامعه آماری مورد پژوهش، دست یابیم.

 

 

 

 

 

 

2-2- نظریه های فلسفی 

  مقدمه

   فرااخلاق، اخلاق هنجاری و اخلاق کاربردی سه گونه از مطالعات اخلاقی  در حیطۀ فلسفۀ اخلاق اند. از آنجا که هدف ما از مرور نظریات فلسفی، دست یابی به یک گونه شناسی از نظام‌های اخلاقی است مرور فلسفی ما به اخلاق هنجاری  محدود می شود. 

      اخلاق هنجاری بخشی از فلسفۀ اخلاق است که دربارۀ کنش های اخلاقی سخن می گوید و در پی تبیین نظامی از قواعد و اصول حاکم بر رفتار اخلاقی است. اخلاق هنجاری دو سطح دارد.

 

 

 

 

     فیلسوفان اخلاق در سطح اول از معیارهای کلی اخلاقی سخن می گویند، یعنی به این پرسش که معیار خوب بودن یک منش یا کنش انسانی چیست؟ پاسخ می دهند.

     در سطح دوم از خوبی و بدی یا اخلاقی و غیراخلاقی بودن کنش های خاص بحث می کنند، یعنی به این پرسش که کدام منش یا کنش آدمی خوب است؟ پاسخ می دهند. بدین ترتیب در سطح اول به «معیارهای اخلاقی» و در سطح دوم به «اصول اخلاقی » دست می یابند. به عبارت دیگر، در سطح اول، از معیار کلی خوبی و بدی کنش ها بحث می کنند و در سطح دوم، مصادیق آن معیار کلی را تعیین می  کنند. می توان گفت در یک سطح «ارزش غایی» و بر اساس آن در سطح دیگری، «ارزش‌های وسیله ای» را معین می کنند.

 

 

 

   در اخلاق هنجاری، نظریه ها، دیدگاه ها و نظام‌های اخلاقی متفاوت و متعددی وجود دارد به گونه ای که گونه-شناسی آنها موضوع پژوهش های فلسفی بسیاری بوده  است. یک گونه شناسی خوب، گونه شناسی است که از طریق قیاس و استقرا هر دو به دست آید؛ یعنی منطقی و مانع است تا هر نظام اخلاقی تنها در یک گونه قرارگیرد و جامع است تا هیچ نظام اخلاقی از نظر نیفتد.

 

 

 

 

 

 

منبع:فروشگاه ساز فایلینا

 

 

 

 

 گونه ­شناسی نظام‌های اخلاقی

    علاّمه طباطبایی در تفسیر المیزان نوعی گونه ­شناسی از نظام‌های اخلاقی ارائه می­دهد. ایشان معتقدند علم اخلاق عبارت است از فنی که پیرامون ملکات انسانی بحث می­کند، ملکاتی که مربوط به قوای نباتی و حیوانی و انسانی اوست تا فضایل آنها را از رذائلش جدا سازد و معلوم کند کدام یک بد، رذیله و مایه نقص اوست تا آدمی بعد از شناسایی آنها خود را با فضایل بیاراید و از رذایل دور کند. اصلاح اخلاق و تحصیل ملکات فاضله در دو طرف علم و عمل و پاک کردن دل از خوی های زشت با «تلقین علمی» و «تکرار عملی» ممکن است که خود اینها به دو طریق ممکن می­شود که البته ایشان در ادامه راه سومی نیز بدان می­افزاید که این سه عبارتند از:

    «راه اول در نظر داشتن فوائد دنیایی فضایل و فوائد علوم و آرائی که مردم آن را می­ستایند. این طریقه همان طریقه معهودی است که علم اخلاق قدیم، اخلاق یونان و غیره بر آن بنا شده است و قرآن کریم اخلاق را از این طریق استعمال نکرده و زیربنای آن را مدح و ذم مردم قرار نداده که ببینیم چه چیزهایی در نظر عامۀ مردم ممدوح و چه چیزهایی مذموم است؟ چه چیزهایی را  جامعه می­پسندد و چه چیزهایی را جامعه نمی­پسندد و قبیح می­داند.

 

     راه دوم از تهذیب اخلاق این است که آدمی فوائد آخرتی آن را در نظر بگیرد و این طریقه، طریقۀ قرآن است. اخلاق را از راه غایات اخروی، اصلاح و تهذیب می­کند که یک یک آنها کمالات حقیقی قطعی هستند نه کمالات ظنی. این روش اصلاح اخلاق، طریقۀ انبیا است که نمونه­های بسیاری از آن در قرآن آمده و نیز به طوری که پیشوایان ما نقل کرده­اند در کتب آسمانی گذشته نیز بوده ­است.

 

    راه سومی هم وجود دارد که مخصوص قرآن کریم است و در هیچ یک از کتب آسمانی که تاکنون به ما رسیده یافت نمی­شود و نیز از هیج یک از تعالیم انبیا گذشته نقل نشده و نیز در هیج یک از مکاتب فلاسفه و حکمای الهی دیده نشده و آن عبارت است از این که انسان‌ها را از نظر اوصاف و طرز تفکر طوری تربیت می­کند که دیگر محل و موضوعی برای رذایل اخلاقی باقی نمی­گذارد و به عبارت دیگر اوصاف رذیله و خوی های ناستوده را از طریق رفع از بین می­برد نه دفع؛ یعنی اجازه نمی­دهد که رذایل در دل ها راه یابد تا درصدد برطرف کردنش برآیند، بلکه دل ها را آن چنان با علوم و معارف خود پرکرده که دیگر جایی برای رذایل باقی نمی­گذارد. هرعملی که انسان برای غیر خدا انجام می­دهد لابد منظوری از عمل دارد؛ یا می­خواهد عزتی به دست آورد یا از نیرویی می­ترسد که می­خواهد از شر آن محفوظ بماند. قرآن کریم هم عزت را منحصر در خدای سبحان کرده ان العزه لله جمیعاً و هم نیرو را منحصر در او کرده ان القوه لله جمیعاً و اگر براستی این دو قضیه برای کسی معلوم شود یعنی علم یقینی به آن داشته یاشد تمام بدی ها و پستی­ها از دلش شسته می­شود.(طباطبایی،1364: 265-264)

 

 

 

   ایشان با یادآوری همین بحث می­نویسند: «مقتضای روش اول این است که نفس خود را اصلاح کنیم و ملکات آن را تعدیل نماییم تا صفات خوبی به دست آوریم. صفاتی که مردم و جامعه آن را بستایند. روش دوم نیز نظیر اولی است با این تفاوت که هدف و غرض در این دو روش متفاوت است. در روش اول جلب توجه و حمد و ثنای مردم و در دومی سعادت حقیقی و دائمی ولی هر دو در این معنا شریکند که هدف نهایی آنها، فضیلت انسان از نظر عمل است. ولی در روش سوم هدف از تهذیب اخلاق تنها و تنها رضای خداست. مقاصد نیز به تبع آن متفاوت است. عشق به جمال و زیباپسندی فطری بشر است. علاقه به محبوب به جایی می­رسد که هیچ چیز را نمی­بیند مگر آنکه قبل از آن و با آن خدا را می­بیند و موجودات از مرتبه استقلال ساقط می­شوند. پس صورت های علمی و طرز فکر چنین کسی غیر از دیگران­ است؛ برای این که دیگران به هر چیزی که نظر می­کنند از پشت حجاب استقلال نگاه می­کنند ولی او این حجاب را پس­زده و این عینک را از چشم برداشته است. همچنین از نظر عمل با دیگران متفاوت است او از آنجا که غیرخدا را دوست نمی­دارد قهراً جز تحصیل رضای او هدفی ندارد پس هدف او با هدف مردم متفاوت است چون او تاکنون مانند سایر مردم هرچه می­کرد به منظور کمال خود می­کرد، ولی حالا هرکاری می­کند بدان جهت می­کند که محبوبش دوست دارد.

 

 

 

    نظام اخلاقی اول یعنی مکتب حکما و فلاسفه تنها به سوی حق اجتماعی و نظام اخلاقی دوم تنها به سوی حق واقعی و کمال حقیقی؛ یعنی آنچه مایۀ سعادت آدمی در آخرت است فرا می­خواند، ولی قرآن کریم به سوی حقی دعوت می­کند که نه ظرف اجتماع گنجایش آن را دارد و نه آخرت و آن خدای تعالی است. قرآن اساس تربیت خود را براین پایه نهاده که خدا یکی است و شریکی ندارد و این زیربنای دعوت اسلام است که بندۀ خالص بار می­آورد و عبودیت محض را نتیجه می­دهد و چقدر میان این سه روش فاصله است. محبت و عشق و شور، انسان محب و عاشق را به کارهایی وا می­دارد که عقل اجتماعی آنها را نمی­پسندد، چون ملاک اخلاق اجتماعی همین عقل اجتماعی است یا به کارهایی وا   می­دارد که فهم عادی ـ که اساس تکالیف عمومی و دینی  است ـ آن را نمی­فهمد(همان:طباطبایی،1364: 271-279)

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

مبانی نظری در مورد نظریه های فلسفی اخلاق

2-2- نظریه های فلسفی 2

2-2-1- گونه شناسی نظام‌های اخلاقی 3

2-2-1-1- پیامدگرایی 8

2-2-1-2- وظیفه گرایی 17

2-2-1-3- فضیلتگرایی 24

2-2- 2-گونه شناسی برگزیده 32

پیشینه نظری پژوهش در مورد نظریه های فلسفی اخلاق 

2-3-5- چارچوب نظری 48

2-3-5- 1-  مدل نظری 74

6-1- فهرست منابع 77

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اخلاق حرفه ای

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اخلاق حرفه ای مبانی نظری اخلاق حرفه ای ادبیات نظری اخلاق حرفه ای چارچوب نظری اخلاق حرفه ای فصل دوم پایان نامه اخلاق حرفه ای دانلود مبانی نظری اخلاق حرفه ای پیشینه اخلاق حرفه ای…

چالش پیاده سازی موفق سیستم های مدیریت دانش

چالش پیاده سازی موفق سیستم های مدیریت دانش پیاده سازی مدیریت دانش پیاده سازی موفق مدیریت دانش چالش پیاده سازی موفق مدیریت دانش چالش پیاده سازی موفق سیستم های مدیریت دانش مدیریت دانش در سازمانهای ایرانی عوامل موثر بر پذیرش…

پرسشنامه باورهای ریاضی معلمان MBQ با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه باورهای ریاضی معلمان MBQ با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه باورهای ریاضی معلمان دانلود پرسشنامه باورهای ریاضی معلمان پرسشنامه استاندارد باورهای ریاضی معلمان پرسشنامه باورهای ریاضی معلمان 40 سوالی پرسشنامه باورهای ریاضی معلمان کولیر پرسشنامه…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی نقدشوندگی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی نقدشوندگی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نقدشوندگی مبانی نظری نقدشوندگی پیشینه تحقیق نقدشوندگی پیشینه داخلی نقدشوندگی پیشینه خارجی نقدشوندگی پیشینه پژوهش نقدشوندگی پیشینه نظری نقدشوندگی ادبیات نظری نقدشوندگی چارچوب نظری نقدشوندگی رفتن به…

پرسشنامه سنجش خلاقیت تورنس با نمره گذاری و خرده مقیاس ها

پرسشنامه سنجش خلاقیت تورنس با نمره گذاری و خرده مقیاس ها کلمات کلیدی : پرسشنامه خلاقیت تورنس فرم الف و ب پرسشنامه خلاقیت تورنس doc پرسشنامه سنجش خلاقیت تورنس دانلود پرسشنامه خلاقیت تورنس تفسیر پرسشنامه خلاقیت تورنس پرسشنامه خلاقیت کودکان…

عقد اکراهی و بررسی صحت یا بطلان آن

عقد اکراهی و بررسی صحت یا بطلان آن مکره عقد مکره بطلان عقد بطلان عقد مکره بررسی صحت یا بطلان عقد مکره دانلود مقاله عقد مکره دانلود مقاله صحت یا بطلان عقد مکره عقد اکراهی و بررسی صحت یا بطلان…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق شایستگی اجتماعی 21 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق شایستگی اجتماعی 21 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه شایستگی اجتماعی مبانی نظری شایستگی اجتماعی پیشینه تحقیق شایستگی اجتماعی پیشینه داخلی شایستگی اجتماعی پیشینه خارجی شایستگی اجتماعی پیشینه پژوهش شایستگی اجتماعی پیشینه نظری…

ابعاد و نظریه های خودکارآمدی و عوامل موثر بر آن

ابعاد و نظریه های خودکارآمدی و عوامل موثر بر آن ابعاد خودکارآمدی ابعاد خودکارآمدی تحصیلی منابع باورهای خودکارآمدی پیشینه تحقیق خودکارآمدی تحقیق درباره خودکارآمدی تحقیق در مورد خودکارآمدی نظریه های خودکارآمدی نظریه های خودکارآمدی بندورا نظریه های خودکارآمدی تحصیلی نظریه…

طرح تفصیلی پایان نامه بررسی ضمانت اجرای کیفری فریب در ازدواج

طرح تفصیلی پایان نامه بررسی ضمانت اجرای کیفری فریب در ازدواج خیار تدلیس در ازدواج فریب در ازدواج تدلیس در ازدواج دانلود تحقیق فریب در ازدواج دانلود تحقیق تدلیس در ازدواج ضمانت اجرای كیفری فریب در ازدواج ضمانت اجرای كیفری…

پرسشنامه عزت نفس فرزندان روزنبرگ word با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه عزت نفس فرزندان روزنبرگ word با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ word پرسشنامه حرمت خود روزنبرگ پرسشنامه عزت نفس کودکان پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ pdf پرسشنامه اعتماد به…

پایان نامه بررسی و تشریح عناصر و مولفه های سرمایه اجتماعی 

پایان نامه بررسی و تشریح عناصر و مولفه های سرمایه اجتماعی  کلمات کلیدی : ابعاد سرمایه اجتماعی مدل های سرمایه اجتماعی نظریه های سرمایه اجتماعی سرمایه اجتماعی از دیدگاه اسلام سرمایه اجتماعی از دیدگاه بوردیو نظریه سرمایه اجتماعی جیمز کلمن…

راهبرد رسانه ای شبکه الجزیره در قبال تحولات سوریه

راهبرد رسانه ای شبکه الجزیره در قبال تحولات سوریه کلمات کلیدی : پایان نامه بحران سوریه پایان نامه در مورد سوریه عوامل موثر در تحولات سوریه نقش رسانه ها در تحولات سوريه پایان نامه در مورد تحولات سوریه نقش شبكه…

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش کارآفرینی 55 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش کارآفرینی 55 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری کارآفرینی تعریف نظری کارآفرینی مدل های نظری کارآفرینی پیشینه کارآفرینی در ایران پیشینه تحقیق کارآفرینی تاریخچه کارآفرینی در ایران و جهان پیشینه تحقیق در مورد کارآفرینی…

یادگیری سازمانی و مهارتهای یادگیری در سازمان و موانع یادگیری در آن

یادگیری سازمانی و مهارتهای یادگیری در سازمان و موانع یادگیری در آن یادگیری سازمانی معماری سازمان یادگیرنده تئوری ها و مدل های سازمان یادگیرنده تشریح مولفه های یادگیری سازمانی توپولوژی رویكردهای مطالعه در حوزه یادگیری سازمانی پایان نامه یادگیری سازمانی…

بررسی مدل های مسئولیت پذیری اجتماعی و آثار آن بر عملکرد و موفقیت سازمان

بررسی مدل های مسئولیت پذیری اجتماعی و آثار آن بر عملکرد و موفقیت سازمان تاریخچه مسئولیت پذیری اجتماعی مدل های مسئولیت پذیری اجتماعی مدل مسئولیت اجتماعی لانتوس مدل مسئولیت اجتماعی دیویس مدل های مسئولیت اجتماعی ابعاد مسئولیت پذیری اجتماعی ابعاد…

پاورپوینت کامل کتاب نگرش جامع بر مدیریت استراتژیک

پاورپوینت کامل کتاب نگرش جامع بر مدیریت استراتژیک کلمات کلیدی : پاورپوینت کامل کتاب نگرش جامع بر مدیریت استراتژیک رفتن به سایت اصلی پاورپوینت کامل کتاب نگرش جامع بر مدیریت استراتژیک تاليف دكتر عليرضا علي احمدي (دانشيار دانشگاه علم و…

تحول اندیشه های کیفری از نظر مکاتب حقوق جزای عمومی

تحول اندیشه های کیفری از نظر مکاتب حقوق جزای عمومی علل ارتکاب جرم اندیشه های کیفری چگونگی سیاست کیفری مکاتب حقوق جزای عمومی دانلود مقاله تحول اندیشه های کیفری از نظر مکاتب حقوق جزای عمومی سیستم همکاری در فروش فایل…

بررسی اشتغال و بیکاری در ایران

بررسی اشتغال و بیکاری در ایران دانلود مقاله اشتغال دانلود مقاله بیکاری نرخ بیکاری اشتغال در ایران بیکاری در ایران بررسی اشتغال و بیکاری در ایران دانلود مقالات علوم اجتماعی دانلود مقاله بررسی اشتغال و بیکاری در ایران رفتن به…

بررسی موارد اختلافی نکاح در فقه امامیه و حنفی و قانون مدنی ایران

بررسی موارد اختلافی نکاح در فقه امامیه و حنفی و قانون مدنی ایران نکاح در فقه حنفی نکاح در فقه امامیه شرایط نکاح در فقه حنفی نکاح فقه حنفی عقد نکاح در قانون مدنی ایران تحقیق نکاح تحقیق درباره نکاح…

دانلود پرسشنامه استاندارد خودکارآمدی رهبری مورفی 1992

دانلود پرسشنامه استاندارد خودکارآمدی رهبری مورفی 1992 کلمات کلیدی : پرسشنامه خودکارآمدی رهبری دانلود پرسشنامه خودکارآمدی رهبری پرسشنامه خودکارآمدی رهبری 8 سوالی پرسشنامه خودکارآمدی رهبری مورفی پرسشنامه خودکارآمدی رهبری مورفی 1992 پرسشنامه مقیاس خودکارآمدی برای مقیاس رهبری رفتن به سایت…

پروپوزال شبیه سازی فشار پیزومتریک در بدنه سد با شبکه ANN

پروپوزال شبیه سازی فشار پیزومتریک در بدنه سد با شبکه ANN علل خرابی سدهای خاکی پیش بینی تراوش از بدنه سد خاکی پیش بینی تراوش از بدنه سدهای خاکی با داده کاوی بکارگیری داده کاوی در پیش بینی تراوش از…

موقعیت یابی کاربرسیار با استفاده از RSS در محیطهای ناسازگار

موقعیت یابی کاربرسیار با استفاده از RSS در محیطهای ناسازگار مخابرات مشارکتی موقعیت یابی موبایل توان سیگنال دریافتی سیستمهای مخابرات سیار سلولی موقعیت یابی موبایل با استفاده از RSS موقعیت یابی کاربرسیار با استفاده از توان سیگنال دریافتی افزایش کارکرد…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اثربخشی سازمانی مدیریت دانش

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اثربخشی سازمانی مدیریت دانش مبانی نظری اثربخشی سازمانی مدیریت دانش دانلود مبانی نظری اثربخشی سازمانی مدیریت دانش پیشینه تحقیق اثربخشی سازمانی مدیریت دانش ادبیات نظری اثربخشی سازمانی مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه اثربخشی سازمانی…

نقاط ضعف و قوت سد لاستیکی

نقاط ضعف و قوت سد لاستیکی سد لاستیكی عملكرد سد لاستیكی اجرای سدهای لاستیكی مزایای سدهای لاستیكی معایب سدهای لاستیكی دلایل استفاده از سدهای لاستیكی دانلود مقاله سد لاستیكی رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته عمران نقاط ضعف و…

پاورپوینت فصل دوم کتاب مدیریت سرمایه گذاری تألیف چارلز پی جونز ترجمه دکتر تهرانی و دکتر نوربخش با موضوع انواع اوراق بهادار(ویرایش جدید)

پاورپوینت فصل دوم کتاب مدیریت سرمایه گذاری تألیف چارلز پی جونز ترجمه دکتر تهرانی و دکتر نوربخش با موضوع انواع اوراق بهادار(ویرایش جدید) پاورپوینت فصل دوم کتاب مدیریت سرمایه گذاری جونز ترجمه تهرانی و نوربخش با موضوع انواع اوراق بهادار…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *