مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاثیر سبکهای فرزندپروری بر عملکرد تحصیلی 39 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاثیر سبکهای فرزندپروری بر عملکرد تحصیلی 39 صفحه

کلمات کلیدی :

مبانی نظری عملکرد تحصیلی
پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی
فصل دوم پایان نامه عملکرد تحصیلی
مبانی نظری سبک های فرزندپروری
پیشینه تحقیق سبک های فرزندپروری
مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد تحصیلی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبکهای فرزندپروری

رفتن به سایت اصلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تاثیر سبکهای فرزندپروری بر عملکرد تحصیلی  با 39 صفحه ورد عنوان این نوشتار می باشد

 

 

 

 مقدمه:

بخش اول: گستره نظری مسأله مورد پژوهش

بخش دوم: بررسی پیشینه مطالعاتی

    در بخش اول که گستره نظری مسأله مورد پژوهش را در بر می‎گیرد، پژوهشگر سعی دارد پیشنه نظری مسأله مورد پژوهش را مطرح نماید. ابتدا به عملکرد تحصیلی و درگیری والدین در امور تحصیلی وو سپس سبک های فرزند پروری، پرداخته می‎شود و درادامه به رابطه بین این عوامل اشاره می‎شود. و در بخش دوم به بررسی پیشینه مطالعاتی پژوهش حاضر پرداخته می‎شود.

 

 

 

 عوامل مؤثر در عملکرد تحصیلی عبارتند از:

1.عوامل فردی: هدف، انگیزه، هوش، توجه، برنامه‎ریزی، ابعاد شخصیتی و آمادگی جسمی و روانی

2.عوامل خانوادگی و اجتماعی: شرایط عاطفی و امنیت خانواده، شرایط اجتماعی و اقتصادی، تحصیلات و سطح فرهنگ خانواده، تعداد اعضای خانواده و سبک والدینی.

3.وضعیت اجتماعی- اقتصادی خانواده

 

چندین مطالعه به شرایط اقتصادی– اجتماعی خانواده (هوی ، 2005)، سطوح آموزشی والدین، منابع آموزشی در خانه (مولیس ،2000)، زبان رایج در خانه در مقابل زبان آزمون(هوی،  2002) به عنوان  عواملی که می‌توانند واریانس پیشرفت تحصیلی را تبیین کنند، اشاره کرده اند(مهدوی، 1384).

گزارش کلمن تحت عنوان برابری فرصت تحصیلی در سال 1966 نشان داد که تجهیزات مدارس اثر قاطعی بر پیشرفت دانش آموزان ندارد  و کیفیت معلمان نیز دارای اهمیت چندانی نیست در عوض این وضعیت خانواده است که اثر تعیین کننده  ای بر عملکرد درسی دانش آموزان دارد(بیکر ،  ترجمه نایبی، 1385). کول (1990) وضعیت اقتصادی – اجتماعی خانواده را مهمترین  عامل پیش بینی کننده دانسته است(هوی، 2005).

 

 

 

 

میلون  (2002) نشان داد که عامل وضعیت اقتصادی – اجتماعی  متغیر پیش بین قابل اعتمادی برای عملکرد مدرسه ای است. میلون نشانگرهایی چون دانش آموزانی که غذای مدرسه را صرف نمی کنند و یا غذاهای ارزان قیمت  خریداری می کنند و دانش آموزان تک والد و میزان درآمد سالانه والدین را  معرفی کننده متغیر وضعیت اقتصادی – اجتماعی  در نظر گرفت و نتایج تحقیق میلون نشان داد  متغیر دانش آموزانی که غذای مدرسه را صرف نمی کنند و یا غذای ارزان قیمت می خرند، قوی ترین پیش بینی کننده نمرات پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بود. ترکیب متغیرهای فوق قدرت پیش بینی نمره ها را  افزایش می داد. پاورز (2003) نیز در تحقیقی که علاوه بر متغیر وضعیت اقتصادی – اجتماعی ، متغیرهای میزان تحصیلات معلمان و  سابقه تدریس معلمان را  برای پیش بینی عملکرد دانش آموزان در نظر گرفته بود و متغیرهای مربوط به وضعیت اقتصادی – اجتماعی  که در نظر گرفته بود، شبیه متغیرهای آزمون شده میلون بود ، نیز به این نتیجه دست یافت که وضعیت اقتصادی – اجتماعی 57% از واریانس پیشرفت تحصیلی را تبیین می کند. اکپالا و اسمیت (2001) نیز نشان دادند که ارتباط منفی و معنی داری بین عملکرد تحصیلی و وضعیت اقتصادی – اجتماعی وجود دارد (وولسی ، 2006).

 

 

 

 

پاپاناستازی (2002) در تحقیق خود در کشور قبرس بین رابطه وضعیت اقتصادی  – اجتماعی پایین و پیشرفت ریاضی رابطه منفی به دست آورده است. وی همچنین ذکر کرده است که در آمریکا و ژاپن نیز مشابه این نتیجه گزارش شده است.بعضی محققان به رابطه وضعیت اقتصادی اجتماعی و تأثیر آن بر نگرش نسبت به یادگیری نیز تحقیقاتی انجام داده اند. مارکولیدز، هک و پاپاناستازی (2005) نشان دادند که دانش آموزان با موقعیتهای اقتصادی– اجتماعی بالاتر، نگرش مثبت تری نسبت به یادگیری ریاضیات دارند.

 

 

 

 

4.عوامل آموزشگاهی:مهارت معلمان، شرایط آموزشی و امکانات مطلوب تحصیلی، تعداد دانش‎آموزان کلاس و ترکیب آن‎ها، متناسب بودن هدف‎ها و محتوای برنامه‎ها با نیازها، استعدادها و علایق دانش‎آموزان، متناسب بودن مقررات، کتاب‎های درسی و مواد آموزشی، تسهیلات مدرسه و انتظارات مدرسه از دانش‎آموزان( بیابانگرد، 1382).5. جنس: تحقیقات نشان می‎دهد که جنس رابطه چندانی با پیشرفت تحصیلی ندارد. با وجود این میانگین نمرات پسران در دروسی مانند ریاضی و توانایی‎های فضایی نسبت به دختران از سطوح بالایی برخوردار است ( هایدا و همکاران 1990 و هلپون، 1996، نول  و هدکس ، 1998).

 

 

 

هالپرن (2000) عنوان می‎کند که تفاوت میان توانایی‏های کلامی و فضایی در بین مردان و زنان چندان درست نیست و این تفاوت‎ها  در حوزه‎های کوچکی از استعدادهای فضایی و کلامی می‎باشد و در تحقیقات اخیر با استفاده از تست‎های استاندارد شده، نشان دهنده بهبود توانایی زنان در تکالیف فضایی می‎باشد( لینور ، دیویس ، اکلس ، 2003).

 

 

 

 

 ویژگی‎های‎شخصیتی و نقش آن در عملکرد تحصیلی:

موفقیت در تحصیل نقش مهمی را در ایجاد فرصت‎های آینده دانش‎آموزان دارد. آموزش خوب و قوی می‎تواند همزمان هم ناظر به آینده بوده و هم از تجارب و یافته‎های گذشته بهره ببرد. در واقع آموزش مؤثر بین آینده، حال و گذشته ارتباط ایجاد می‎کند. هر کسی برای تأثیر گذاشتن روی دیگران نیاز به یادگیری خوب دارد و این مستلزم بهره گیری از آموزش قوی است (بریتزمن، 2003). محققان دریافته‎اند که موفقیت در تحصیل و پیشرفت در این زمینه تنها در نتیجه هوش و امکانات سخت افزاری موجود در محیط نیست بلکه آنچه نقش مهمی در این زمینه ایفا می‎کند جنبه‎های روانی و روانشناختی افراد همانند ابعاد شخصیتی و سبک‎های یادگیری است( بوساتو و همکاران، 2000، پرموزیک، 2003). به عنوان مثال کتل عنوان می‎کند که در گستره موفقیت تحصیلی شخصیت نقش بزرگتری را نسبت به هوش بازی می‎کند. بر طبق نظر اکرمن، تئوری PPKI  ادعا می‎کند که صفات شخصیتی نقش مهمی در رشد و توسعه دانش و آگاهی فرد، راهنمایی و چگونگی رویارویی با محرک‎ها را بازی می‎کند. این نظریه عنوان می‎کند که عوامل غیر عقلانی مانند صفات شخصیتی  و سبک‎های یادگیری به طور معناداری با پیشرفت تحصیلی در آمیخته است.

 

 

 

پرداختن به ارتباط بین ویژگی‎های شخصیتی و موفقیت تحصیلی هم ارزش تئوریکی داشته و هم سودمندی بالینی دارد. از نطر بالینی می‎تواند ارتباط ویژگی‎های شخصیتی با دستاوردهای زندگی واقعی، بخصوص عملکرد تحصیلی را تعیین کند. از نظر تئوریک نیز می‎تواند مصاحبه یا پرسش‎نامه‎ای را برای پیش‎بینی عملکرد تحصیلی از روی ویژگی‎های شخصیتی ایجاد کند که نتایج مهمی را در طراحی مناسب هر سیستم آموزشی به دنبال خواهد داشت( پرموزیک و فارنهام، 2003).در طول دهه گذشته تأکید روزافزونی به اهمیت و نقش متغیرهای شخصیت در پیشرفت تحصیلی شده و متغیرهای شخصیتی خاصی را در موفقیت عملکرد تحصیلی مهم می‎دانند( مک آیلاری  و بانتینگ ، 2002).( لانس بری، سودارگاس ، گیبسون  و لئونگ ، 2005 )، عنوان کردند که صفات شخصیتی با توانایی تحصیلی دانش‎آموزان یعنی پیشرفت تحصیلی در رابطه است از طرفی این صفات می‎توانند پیش‎بینی کننده ترک تحصیل باشند.

 

 

 

اگر چه ارتباط مستقیمی بین موفقیت در مدرسه و ویژگی‎های شخصیتی به طور گسترده ای مورد مطالعه قرار گرفته است، استفاده از مدل پنج عاملی شخصیت به عنوان چارچوبی برای سازماندهی تحقیقات قبلی پیشنهاد گردیده است( لایدرا و همکاران، 2007 و کونارد، 2006). پرموزیک و فورنهام عقیده دارند با توجه به نتایج گسترده پیرامون رابطه میان صفات شخصیتی و پیشرفت تحصیلی می‎توان گفت که پرسش‎نامه نئو می‎تواند سهم مهمی در پیش‎بینی موفقیت تحصیلی باشد.

 

 

 

نتایج تحقیقات نشان می‎دهد که پنج عامل بزرگ شخصیت، می‎تواند به خوبی عملکرد تحصیلی را پیش‎بینی کند( پرموزیک و فورنهام، 2003؛ لایدرا و همکاران، 2007 و کونارد، 2006). به طور مثال نتایج تحقیق پرموزیک نشان می‎دهد که روان‎رنجوری با عملکرد تحصیلی رابطه معکوس دارد، در صورتی که وظیفه‎شناسی و سازگاری، پیشرفت تحصیلی بالایی را به همراه دارد. کاستا و مک‎کری (1992)، بیان کردند که عامل مهم شخصیتی که به طور مداوم می‎تواند پیشرفت تحصیلی را پیش‎بینی کند، گشودگی است، که به پذیرفتن ایده‎های جدید و گرایش به جستجوی تجارب علمی جدید اشاره دارد. بلیکل (1996) دریافت که گشودگی نسبت به تجارب با عملکرد تحصیلی ارتباط مستقیمی دارد. باربارانلی (2003)، به این نتیجه رسید که ارتباط منفی بین برون‎گرایی و همچنین ارتباط مثبت بین درونگرایی و پیشرفت تحصیلی وجود دارد. همچنین او دریافت که روان‎رنجوری در همه سطوح ارتباط منفی با نمرات دانش‎آموزان دارد. به نظر می‎رسد که اضطراب و نگرانی از عوامل تهدید کننده موفقیت هستند. برون‎گراها نیز ترجیح می‎دهند که فعالیت اجتماعی بیشتری داشته باشند تا فعالیت‎های تحصیلی، که این موضوع می‎تواند تأثیر زیان بخشی در تحصیلات افراد داشته باشند(لیدرا و همکاران، 2007).

 

 

 

هاون و همکاران(2002)، در تحقیق خود بر روی ویژگی‎های شخصیتی نشان داد که بین نوروزگرایی و پیشرفت تحصیلی ارتباط منفی وجود دارد. پائون و آشتون(2001)، نیز نشان دادند که وظیفه‎شناسی و گشودگی دو بعد مهمی هستند که به طور مستقیم با پیشرفت تحصیلی رابطه دارند، از این رو انتظار می‎رود که این ویژگی‎ها همبستگی نیرومندی با سایر عوامل مربوط به پیشرفت داشته باشند. ولی در تحقیقی لاوسون  دریافت که گشودگی ارتباط منفی با عملکرد و یادگیری دارد( زویک و وبستر، 2004). لازم به ذکر است تاریخچه فرد در موفقیت و پیشرفت تحصیلی می‎تواند شخصیت فرد را تحت تأثیر قرار دهد و از طرفی  والدین معمولاً در قبال پیشرفت و ویژگی نسبت به فرزندان پاداش می‎دهند. بنابراین پیشرفت تحصیلی و شخصیت به طور دو جانبه و با تقویت یکدیگر می‎توانند زمینه سلامت روانی را فراهم سازند.

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

2-2-1. عملکرد تحصیلی 2

2-2-1-2. عوامل مؤثر در عملکرد تحصیلی عبارتند از: 5

2-2-1-3.  ویژگی‎های‎شخصیتی و نقش آن در عملکرد تحصیلی: 8

2-2-1-4. خانواده و نقش آن در عملکرد تحصیلی 11

2-2-2. درگیری والدین در امور تحصیلی 13

2-2-2-2. الگوی روابط والد و فرزند 13

2-2-2-3. سبك‌های والدین 14

2-2-2-4. تحصیلات والدین 15

2-2-3. عوامل مربوط به محیط آموزشی 16

2-2-3-1. كیفیت در آموزش 16

الف: امکانات آموزشی 18

ب: ارتباط معلم و دانش‌آموز 19

2-3-1. پیشینه پژوهش: 21

فهرست منابع 25

 

طرح ریزی و امكان سنجی احداث كارخانه

طرح ریزی و امكان سنجی احداث كارخانه طرح ریزی امكان سنجی مدیریت ایمنی تولید شیشه و آینه طراحی و احداث كارخانه دانلود پایان نامه رشته ایمنی صنعتی طرح ریزی و امكان سنجی احداث كارخانه دانلود پایان نامه صنایع سیستم همکاری…

تراشکاری و فرزکاری

تراشکاری و فرزکاری فرزکاری تراشکاری شکل‌دهی فلزات روغناب های ماشینكاری دانلود مقالات مکانیک تراشکاری و فرزکاری دانلود مقالات رشته مکانیک خرید تحقیق رشته مکانیک سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله مکانیک…

تحلیل و شناسایی تغییرات نقوش در فرش ترکمن

تحلیل و شناسایی تغییرات نقوش در فرش ترکمن نقوش در فرش ترکمن نقش مایه های فرش دستباف ترکمن تغییرات نقوش در فرش ترکمن تغییرات نقوش در فرش ترکمن پس از انقلاب بررسی دگرگونی نقوش در فرش ترکمن دگرگونی نقش مایه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازده سهام

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازده سهام کلمات کلیدی : مبانی نظری بازده سهام پیشینه تحقیق بازده سهام پیشینه داخلی بازده سهام پیشینه خارجی بازده سهام پیشینه پژوهش بازده سهام پیشینه نظری بازده سهام فصل دوم پایان نامه بازده سهام…

دانلودکارآموزی (کامپیوتر) 44 ص

دانلودکارآموزی (کامپیوتر) 44 ص کلمات کلیدی : دانلودکارآموزی (کامپیوتر) 44 ص رفتن به سایت اصلی نام فایل : کارآموزی (کامپیوتر) 44 ص فرمت : .doc تعداد صفحه/اسلاید : 52 حجم : 2 مگابایت بخش اول شناخت قطعات کامپیوتر پردازنده (…

سمینارکارشناسی ارشد فیزیک هسته ای کاربردی با عنوان تئوری کوانتومی اتلاف: مفاهیم وکاربردهایش برای درهم تنیدگی کوانتومی

سمینارکارشناسی ارشد فیزیک هسته ای کاربردی با عنوان تئوری کوانتومی اتلاف: مفاهیم وکاربردهایش برای درهم تنیدگی کوانتومی دینامیک لیندبلد تئوری کوانتومی اتلاف درهم تنیدگی کوانتومی سمینارکارشناسی ارشد فیزیک هسته ای کاربردی با عنوان تئوری کوانتومی اتلاف مفاهیم وکاربردهایش برای درهم…

توسعه مدل های استرس شغلی و نقش سایکولوژی شناختی در مدل های استرس

توسعه مدل های استرس شغلی و نقش سایکولوژی شناختی در مدل های استرس کلمات کلیدی : مدل های استرس پایان نامه استرس نظریه های مختلف در مورد استرس نظریه های روانشناسی استرس انواع استرس از لحاظ پیامدهای آن نقش سایکولوژی…

ارزیابی جنگ نرم و عملیات روانی بر ضد جوانان ایرانی و ارائه راهبردهای مقابله با آنها

ارزیابی جنگ نرم و عملیات روانی بر ضد جوانان ایرانی و ارائه راهبردهای مقابله با آنها جنگ رسانه‌ای علیه ایران نظام مقابله با جنگ نرم دشمن عملیات روانی بر ضد جوانان ایرانی عملیات روانی دشمن علیه جوانان راهبردهای مقابله با…

آثار عدم اجرای قرارداد در حقوق بین الملل

آثار عدم اجرای قرارداد در حقوق بین الملل حقوق بین الملل قرارداد در حقوق بین الملل قراردادهای بین‌المللی آثار عدم اجرای قرارداد آثار عدم اجرای قرارداد در حقوق بین الملل دانلود پایان نامه رشته حقوق رفتن به سایت اصلی دانلود…

فشرده سازی اطلاعات با استفاده از تبدیل موجك

فشرده سازی اطلاعات با استفاده از تبدیل موجك تبدیل موجك،فشرده سازی داده ها آستانه گذاری نرم آستانه گذاری سخت بازتركیب رفتن به سایت اصلی

مقاله رشته مدیریت با عنوان سیستم های اطلاعات مدیریت

مقاله رشته مدیریت با عنوان سیستم های اطلاعات مدیریت سیستم های اطلاعاتی مدل سیستمی سازمان سیستم های اطلاعات مدیریت دانلود مقاله رشته مدیریت با عنوان سیستم های اطلاعات مدیریت سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در…

پاورپوینت تئوريهاي مديريت پيشرفته

پاورپوینت تئوريهاي مديريت پيشرفته پاورپوینت تئوريهاي مديريت پيشرفته تئوريهاي مديريت پيشرفته پاورپوینت مبانی سازمان و مدیریت سازمان مدیریت، اصول و مکاتب آن وظایف مدیریت برنامه ریزی سازماندهی رهبری نظارت و کنترل در سازمان پرورش کارکنان مسئوليت و اختيار همكاري و…

تحقیق جامع و کامل ماهیت اوراق قرضه

تحقیق جامع و کامل ماهیت اوراق قرضه دانلود تحقیق ماهیت اوراق قرضه ویژگی‌های اوراق قرضه انواع اوراق قرضه ابزارهای ویژه تامین مالی اوراق مشارک صکوک در گستره جهانی ابزارهای بازار سرمایه و تامین مالی رفتن به سایت اصلی عنوان: تحقیق…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های پرخاشگری 52 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های پرخاشگری 52 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری پرخاشگری پیشینه تحقیق پرخاشگری مبانی نظری نظریه های پرخاشگری پیشینه تحقیق نظریه های پرخاشگری پیشینه پژوهش نظریه های پرخاشگری چارچوب نظری نظریه های پرخاشگری تحقیقات…

خصوصیات سازگاری و انواع آن و بررسی عوامل موثر بر ناسازگاری

خصوصیات سازگاری و انواع آن و بررسی عوامل موثر بر ناسازگاری کلمات کلیدی : مدل های سازگاری مدل های سازگاری تحصیلی نظریه های مربوط به سازگاری عوامل موثر بر ناسازگاری ابزارهای سنجش سازگاری انواع سازگاری در روانشناسی پایان نامه سازگاری…

معرفی کالبدی استان و شهر قم با تشریح وضعیت جغرافیا، اجتماعی، تاریخی، اقتصادی

معرفی کالبدی استان و شهر قم با تشریح وضعیت جغرافیا، اجتماعی، تاریخی، اقتصادی کلمات کلیدی : جغرافيا استان قم وضعيت اجتماعي استان قم وضعيت طبيعي و اقتصادي استان قم موقعيت تاريخي شهر قم و وجه تسميه آن موقعيت مذهبي  شهر قم آثار تاريخي…

برآورد شاخص فشردگی، تورم و پیش بارگذاری خاک های رسی- گچی در حضور ترمیم کننده ویژه

برآورد شاخص فشردگی، تورم و پیش بارگذاری خاک های رسی- گچی در حضور ترمیم کننده ویژه برآورد شاخص فشردگی پیش بارگذاری خاک های رسی گچی ترمیم کننده ویژه ریزدانه محاسبه شاخص فشردگی خاک های رسی گچی محاسبه تورم خاک های…

ارزیابی ریسک ایستگاه سوخت رسانی گاز طبیعی فشرده CNG

ارزیابی ریسک ایستگاه سوخت رسانی گاز طبیعی فشرده CNG ارزیابی ریسک ایستگاه ارزیابی ریسک ایستگاه سوخت رسانی ارزیابی ریسک ایستگاه سوخت رسانی CNG ارزیابی ریسک ایستگاه CNG تحلیل ریسک در ایستگاه های سوخت رسانی CNG ارزیابی ریسک ایستگاه سوخت رسانی…

پرسشنامه تحلیل دلایل سرقت و ارائه راهکارهای پیشگیری

پرسشنامه تحلیل دلایل سرقت و ارائه راهکارهای پیشگیری پرسشنامه سرقت پرسشنامه عوامل موثر بر سرقت پرسشنامه جرم شناسی سرقت جرم شناسی سرقت عوامل موثر بر سرقت پرسشنامه راههای پیشگیری از سرقت تحقیق در مورد سرقت علل و انگیزه سرقت بررسی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب رایانه ای

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب رایانه ای کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اضطراب رایانه ای مبانی نظری اضطراب رایانه ای پیشینه تحقیق اضطراب رایانه ای پیشینه داخلی اضطراب رایانه ای پیشینه خارجی اضطراب رایانه ای پیشینه پژوهش…

پاورپوینت بررسی ساختار و عملكرد بدن (ویژه ارائه کلاسی رشته های تربیت بدنی و علوم ورزشی)

پاورپوینت بررسی ساختار و عملكرد بدن (ویژه ارائه کلاسی رشته های تربیت بدنی و علوم ورزشی) کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی ساختار و عملكرد بدن شناخت ساختار و عملكرد بدن پاورپوینت عضلات پاورپوینت دستگاه قلبی- عروقی پاورپوینت گردش خون پاورپوینت…

پاورپوینت تأثیر فیتوکمیکالهای موجود در میوه و سبزی بر روی سلامتی

پاورپوینت تأثیر فیتوکمیکالهای موجود در میوه و سبزی بر روی سلامتی کلمات کلیدی : پاورپوینت تأثیر فیتو کمیکالهای موجود در میوه و سبزی بر روی سلامتی فیتوکمیکال چیست ماهیت فیتوکمیکالها فیزیولوژی تغذیه ای فیتوکمیکال ها دلایل مصرف میوه و سبزیجات…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه پژوهش تعهد سازمانی

فصل دوم پایان نامه و پیشینه پژوهش تعهد سازمانی کلمات کلیدی : مبانی نظری تعهد سازمانی پیشینه تحقیق تعهد سازمانی پیشینه داخلی تعهد سازمانی پیشینه خارجی تعهد سازمانی پیشینه پژوهش تعهد سازمانی پیشینه نظری تعهد سازمانی فصل دوم پایان نامه…

بررسی کانسارهای نمک در ایران در زمانهای مختلف زمین شناسی

بررسی کانسارهای نمک در ایران در زمانهای مختلف زمین شناسی کارنسارهای نمک معادن نمکی ایران کانی شناسی نمک کانسارهای نمک در ایران گنبدهای نمکی در ایران دانلود پایان نامه کانسارهای نمک بررسی کانسارهای نمک در ایران در زمانهای مختلف زمین…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه پژوهش هویت فردی

فصل دوم پایان نامه و پیشینه پژوهش هویت فردی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هویت فردی مبانی نظری هویت فردی پیشینه تحقیق هویت فردی پیشینه داخلی هویت فردی پیشینه خارجی هویت فردی پیشینه پژوهش هویت فردی پیشینه نظری هویت…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *