مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه ارزش گذاری برند برای مشتری
مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه داخلی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه خارجی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه پژوهش ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
ادبیات نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
چارچوب نظری ارزش گذاری برند برای مشتری

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 مقدمه

افزایش رقابت در بازارهای جهانی ، باعث شده که شرکت ها استراتژی های خود را به سمت رضایت ، وفاداری مشتریان تغییر دهند (آناستیسوس و پلیمر ،2013،ص3). در سال های اخیر فضای کسب و کار در جهان به منظور افزایش رضایت و وفاداری مشتریان شاهد تغییر و تحوّلات بسیار زیادی بوده است از جمله این تغییرات می توان به تغییر نگرش شرکت ها از دارایی مشهود به سمت دارایی نامشهود اشاره کرد از این رو فرآیند ارزش گذاری دارایی نامشهود از اهمیت زیادی برای شرکت ها برخوردار است. در نظر گرفتن دارایی نامشهود کمک می نماید تا ارزیابی درست تری از عملکرد سازمان ها در کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشیم (سالار و گرگانی و جعفری ،1392،ص2). ارزش ویژه برند یکی از دارایی های نامشهود و از اصول بازاریابی است که به عنوان ارزیابی ذهنی و نامحسوس مشتریان از برند نام می برند (راماب  ،2014،ص315).

 

اکثر شرکت ها و سازمان ها درك کرده اند که برند، یکی از با اهمیت ترین دارائی ها است (آکر،1996). در واقع برند چیزی بیشتر از محصول است. آنچه که یک محصول برند شده را از یک محصول بدون برند متمایز می سازد و به آن ارزش می بخشد، مجموع ادراکات و احساسات مشتری در مورد ویژگی ها و چگونگی عملکرد، دلیل وجودی و ویژگی های درك شده از شرکت مرتبط با برند است (کاپفرر ،2008،ص23). ارزش واقعی در درون محصول یا خدمت وجود ندارد. بلکه این ارزش در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل قرار دارد و برند است که این ارزش را در ذهن آنها تداعی می سازد. در جهان مادی گرای امروز، مصرف کننده به دنبال معنا بخشیدن به مصرف است. در این راستا، برند است که یک داستان در مورد خریداران محصول نقل کرده، و معنا و مفهوم را در محصول یا خدمت ایجاد می کند. بنابراین، به طور شگفت انگیزی، تمام سازمان ها و افراد تمایل دارند که به صورت یک برند مدیریت شوند (کاپفرر،2008،ص 23).

 

 

 

 

ارزش‌گذاری برند برای مشتری

در محیط رقابتی کنونی، اکثر محققین بر این باورند که نام تجاری، بخش مهمی از یک کسب و کار و دارایی های یک بنگاه را تشکیل می دهد و خیلی از کسب و کارها علاقه مندند که یاد بگیرند چطور یک نام تجاری با دوام و قوی ایجاد نمایند. یکی از قسمت های لازم و ضروری جهت این فرآیند، شناخت هر یک از عوامل ایجاد کننده ارزش برای نام تجاری است، که این از شاخصه های اساسی برای ایجاد، مدیریت و اندازه گیری ارزش نام تجاری می باشد.

تا کنون، فرمول استاندارد و معینی برای ارزش گذاری دارایی های معنوی و نام تجاری پیدا نشده است، اما روش های مختلفی وجود دارد که تا حد بسیار زیادی توانسته اند متغیرها و عوامل اثرگذار بر ارزش دارایی ها را مورد توجه قرار داده و راه حل های قابل قبولی ارائه دهند. هر کدام از این روش ها دارای محدودیت هایی بوده و این محدودیت ها به خاطر ماهیت و واقعیت اصلی “نام های تجاری و دارایی های معنوی  می باشد. ارزش گذاری این نوع دارایی ها، دارای روند پیچیده ای است و عدم اطمینان بالایی دارد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

 

فصل دوم – مبانی نظری و سابقه پژوهش 

 ادبیات تحقیق 13

2-1. مقدمه 14

2-2. تعاریف و مفاهیم ارزش ویژه برند 14

۱- بعد مشتری گرا : 16

۲- بعد مالی 17

3- بعد مرکب : 17

به عقیده آکر تداعی برند می تواند از 5 راه بر ارزش ویژه برند موثّر باشد. 20

2-3. عوامل  موثر بر ارزش ویژه برند 22

2-3-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 23

شکل2-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر(بورمارک،2005) 24

مارک تجاری  24

تداعی مارک تجاری  25

ویژگیهای مارک تجاری 27

کیفیت ادراک شده  28

وفاداری مارک تجاری  31

وفاداری مشتری 35

آگاهی از برند 37

ارزش‌گذاری برند برای مشتری 37

طبق نظر برد ون آکن هر سیستم معتبر اندازه گیری ارزش ویژه برند باید توام با اهداف زیر باشد: 38

۲. روش اینتربرند (یا فایننشال ورد): 40

۳- روش هولیهان : 42

2-4 مشتری و مشتری مداری 45

اهمیت مشتری 45

برنامه کاربردی مشتری مداری 47

سهم برند و رابطه مشتری 52

2-5. تحقیقات انجام شده 55

2-5-1. تحقیقات داخلی 55

شکل2-2 ) مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند( ابراهیمی و همکاران،1388) 58

2-5-2. تحقیقات خارجی 59

مدل تحقیق( Athanasios & Polymeros,2013) 61

منابع: 65

Abstract 71

 

 

 

 

نقش مدیریت انتظامی در کنترل پدیده بد حجابی منطقه دو تهران

نقش مدیریت انتظامی در کنترل پدیده بد حجابی منطقه دو تهران پایان نامه کنترل پدیده بدحجابی پایان نامه کنترل بدحجابی در تهران پایان نامه کنترل بد حجابی در منطقه دو تهران پایان نامه نقش مدیریت انتظامی در کنترل پدیده بد…

مبانی نظری ارزیابی ارتباط فرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانش

مبانی نظری ارزیابی ارتباط فرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانش مبانی نظری فرهنگ سازمانی مبانی نظری مدیریت ‌دانش پیاده سازی مدیریت دانش در ارتش مبانی نظری فرهنگ سازمانی و مدیریت ‌دانش پیاده سازی مدیریت دانش در نیروهای مسلح مبانی نظری…

معرفی و عیب یابی سیستم سوخت رسانی و جرقه BOSCh MP 7.3 خودروهای پژو پارس ELX و سمند سریر

معرفی و عیب یابی سیستم سوخت رسانی و جرقه BOSCh MP 7.3 خودروهای پژو پارس ELX و سمند سریر سیستم جرقه عیب یابی خودرو سیستم سوخت رسانی دانلود گزارش کارآموزی رشته مکانیک دانلود گزارش کارآموزی مکانیک دانلود کارآموزی رشته مکانیک…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ریسک اعتباری در بانک

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ریسک اعتباری در بانک مبانی نظری مدیریت ریسک اعتباری دانلود مبانی نظری مدیریت ریسک اعتباری پیشینه تحقیق مدیریت ریسک اعتباری ادبیات نظری مدیریت ریسک اعتباری فصل دوم پایان نامه مدیریت ریسک اعتباری مبانی نظری…

بررسی زمین شناسی و اقلیم شناسی و تاثیر آن بر اشکال فرسایشی

بررسی زمین شناسی و اقلیم شناسی و تاثیر آن بر اشکال فرسایشی زمین شناسی اقلیم شناسی اشکال فرسایشی حوضه آبخیز رودخانه سقز بررسی زمین شناسی و اقلیم شناسی و تاثیر آن بر اشکال فرسایشی بررسی زمین شناسی حوضه آبخیز رودخانه…

پیشینه تجربی و ادبیات نظری هویت سازمانی

پیشینه تجربی و ادبیات نظری هویت سازمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هویت سازمانی مبانی نظری هویت سازمانی پیشینه تحقیق هویت سازمانی پیشینه داخلی هویت سازمانی پیشینه خارجی هویت سازمانی پیشینه پژوهش هویت سازمانی پیشینه نظری هویت سازمانی…

پروپوزال تاثیر قراردادهای بیع متقابل در صنایع نفت و گاز  در جذب سرمایه گذار خارجی

پروپوزال تاثیر قراردادهای بیع متقابل در صنایع نفت و گاز  در جذب سرمایه گذار خارجی کلمات کلیدی : ماهیت قراردادهای بیع متقابل بیع متقابل در قراردادهای نفتی قراردادهاي بيع متقابل در صنعت نفت تأملی بر بیع متقابل در قراردادهای نفتی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بیمه و رتبه بندی در بیمه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بیمه و رتبه بندی در بیمه مبانی نظری بیمه و رتبه بندی در بیمه ادبیات و مبانی نظری بیمه و رتبه بندی در بیمه پیشینه تحقیق بیمه و رتبه بندی در بیمه دانلود پیشینه تحقیق…

عشق و محبت و ارتباط آن با مقولاتی چون فطرت، خلقت، توحید، وحدت، ایمان از دیدگاه ملاصدرا و امام خمینی (ره)

عشق و محبت و ارتباط آن با مقولاتی چون فطرت، خلقت، توحید، وحدت، ایمان از دیدگاه ملاصدرا و امام خمینی (ره) عشق و محبت از دیدگاه ملاصدرا عشق و محبت از دیدگاه امام خمینی ارتباط عشق و محبت با فطرت…

پروژه مالی مبلمان

پروژه مالی مبلمان دانلود پروژه مالی دانلود پروژه مالی مبلمان دانلود پروژه مالی رشته حسابداری پروژه مالی رشته حسابداری دانلود پروژه مالی رشته حسابداری با عنوان مبلمان رفتن به سایت اصلی دانلود پروژه مالی رشته حسابداری با عنوان مبلمان  …

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض زناشویی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض زناشویی مبانی نظری تعارض زناشویی فصل دوم پایان نامه تعارض زناشویی دانلود مبانی نظری تعارض زناشویی پیشینه تحقیق تعارض زناشویی پیشینه داخلی تعارض زناشویی پیشینه خارجی تعارض زناشویی پیشینه پژوهش تعارض زناشویی پیشینه تحقیق…

پروژه مالی رشته حسابداری با عنوان شرکت تكنوع خاورمیانه

پروژه مالی رشته حسابداری با عنوان شرکت تكنوع خاورمیانه دانلود پروژه مالی دانلود پروژه مالی رشته حسابداری دانلود پروژه مالی شرکت تكنوع خاورمیانه دانلود پروژه مالی رشته حسابداری با عنوان شرکت تكنوع خاورمیانه پروژه مالی شرکت تكنوع خاورمیانه رفتن به…

اشتغال زنان در نظام حقوقی ایران

اشتغال زنان در نظام حقوقی ایران اشتغال زنان اشتغال زنان در ایران اشتغال زنان در نظام حقوقی ایران بررسی حقوقی اشتغال زنان در ایران اشتغال زنان در جامعه اشتغال زنان از دیدگاه اسلام دانلود پایان نامه ارشد حقوق دانلود پایان…

تمرینات ایروبیک

تمرینات ایروبیک ایروبیک قدرت بدنی در تمرین های ایروبیکی ایروبیك چه اثرات مثبتی بر روحیه و بدن انسان دارد؟ ایروبیك چه ویژگی های مثبتی نسبت به ورزش های دیگر دارد؟ ورزشهای هوازی برای موفقیت در ایروبیک چند روز و چند…

دانلود ادبیات نظری و پیشینه تجربی انگیزه

دانلود ادبیات نظری و پیشینه تجربی انگیزه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه انگیزه مبانی نظری انگیزه پیشینه تحقیق انگیزه پیشینه داخلی انگیزه پیشینه خارجی انگیزه پیشینه پژوهش انگیزه پیشینه نظری انگیزه ادبیات نظری انگیزه چارچوب نظری انگیزه رفتن…

پروپوزال سنجش تاثیر ارکان نظارتی برخواسته از حاکمیت شرکتی در تغییر حسابرسان

پروپوزال سنجش تاثیر ارکان نظارتی برخواسته از حاکمیت شرکتی در تغییر حسابرسان پروپوزال حاکمیت شرکتی مکانیزم های حاکمیت شرکتی پروپوزال عوامل و آثار تغییر حسابرس تغییر حسابرس از دیدگاه حاکمیت شرکتی تاثیر مکانیزم های حاکمیت شرکتی بر تغییر حسابرس پروپوزال…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رویکردهای شادکامی 59 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رویکردهای شادکامی 59 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری شادکامی پیشینه تحقیق شادکامی مبانی نظری رویکردهای شادکامی پیشینه تحقیق رویکردهای شادکامی پیشینه داخلی رویکردهای شادکامی پیشینه خارجی رویکردهای شادکامی پیشینه پژوهش رویکردهای شادکامی چارچوب نظری…

پایان نامه رشته مدیریت با عنوان سیستم های مدیریت اسناد

پایان نامه رشته مدیریت با عنوان سیستم های مدیریت اسناد دانلود پایان نامه رشته مدیریت با عنوان سیستم های مدیریت اسناد لزوم استفاده از OCR مشخصه های سیستم مدیریت اسناد مهمترین‌ مزیت ‌ذخیره‌سازی ‌سند سیستم همکاری در فروش فایل همکاری…

پاورپوینت بررسی مدل‌های مديريتي بنگاه: مادر، هولدينگ و سرمايه‌گذاري

پاورپوینت بررسی مدل‌های مديريتي بنگاه: مادر، هولدينگ و سرمايه‌گذاري کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی مدل‌های مديريتي بنگاه: مادر، هولدينگ و سرمايه‌گذاري تعريف واحد کسب و کار استراتژيک (SBU) مدل‌هاي مديريتي بنگاه بنگاه مالي هولدينگ (استراتژي و مراقبت) مادر (مشارکت فعال…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس مبانی نظری عزت نفس دانلود مبانی نظری عزت نفس پیشینه عزت نفس پیشینه تحقیق عزت نفس ادبیات نظری عزت نفس فصل دوم پایان نامه عزت نفس مبانی نظری و پیشینه تحقیق عزت نفس…

پاورپوینت کتاب مدیریت استراتژیک تألیف هانگر و ویلن

پاورپوینت کتاب مدیریت استراتژیک تألیف هانگر و ویلن دانلود پاورپوینتکتاب مدیریت استراتژیک تألیف هانگر و ویلن پاورپوینتکتاب مدیریت استراتژیک تألیف هانگر و ویلن دانلود خلاصه کتاب مدیریت استراتژیک تألیف هانگر و ویلن خلاصه کتاب مدیریت استراتژیک تألیف هانگر و ویلن…

مستندات فقهی و حقوقی معامله با آلات قمار

مستندات فقهی و حقوقی معامله با آلات قمار معامله با ابزارآلات قمار معامله با ابزارآلات قمار در فقه معامله با ابزارآلات قمار در حقوق پایان نامه معامله با ابزار آلات قمار مستندات فقهی معامله با آلات قمار  مستندات حقوقی معامله…

پاورپوینت مبانی برنامه ریزی راهبردی

پاورپوینت مبانی برنامه ریزی راهبردی دانلود رایگان پاورپوینت مبانی برنامه ریزی راهبردی پاورپوینت مبانی برنامه ریزی راهبردی مبانی برنامه ریزی راهبردی مفهوم راهبرد مزایای مدیریت راهبردی موانع و محدودیت های برنامه ریزی راهبردی اهداف برنامه ریزی راهبردی اهداف بیست گانه…

بنیان های هویتی و بررسی مراحل شکل گیری انواع هویت

بنیان های هویتی و بررسی مراحل شکل گیری انواع هویت کلمات کلیدی : هویت و ابعاد آن نظریه های هویت مولفه های هویت پایان نامه انواع هویت نظریه هویت اریکسون نظریات شکل گیری هویت هویت یابی در نوجوانان و جوانان…

حکومت مندی بوستان سعدی و بررسی فرضیه تکنولوژی مرکز ثقل فلسفه سیاسی

حکومت مندی بوستان سعدی و بررسی فرضیه تکنولوژی مرکز ثقل فلسفه سیاسی سازه های معناگرا حکومت مندی متافیزیکی معناگرایی سیاسی سعدی دانلود مقالات رشته علوم سیاسی دانلود مقاله حکومت مندی بوستان سعدی دانلود مقاله بررسی فرضیه تکنولوژی مرکز ثقل فلسفه…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *