مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند سبز

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند سبز

مبانی نظری ارزش ویژه برند سبز
دانلود مبانی نظری ارزش ویژه برند سبز
پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند سبز
ادبیات نظری ارزش ویژه برند سبز
فصل دوم پایان نامه ارزش ویژه برند سبز
مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند سبز
ادبیات و مبانی نظری ارزش ویژه برند سبز

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری  رشته مدیریت

ادبیات و مبانی نظری ارزش ویژه برند سبز

 

 

 

مقدمه

امروزه سازگاری با محیط زیست برای ایجاد اهداف گسترده برای ذینفعان مختلف در اجتماع در اولویت قرار دارد و بصورت جدی با سلامت انسان در ارتباط است (Khandoker and Mahbubul, 2011). نگرانی در حال رشدی در مورد مباحث مرتبط با محیط زیست در سطح جهانی وجود دارد. آگاهی مصرف­کنندگان افزایش یافته است و آنان متوجه شده­اند که خریدشان می­تواند باعث آسیب جدی به تعادل محیط زیست در زمین شود (Rahbar, 2008). بنابراین اکثر شرکت­­ها مایل به پذیرش حفاظت زیست­محیطی به عنوان مسئولیت اجتماعی خودشان هستند (Chen, 2011). مسئولیت اجتماعی در تولید محصولات و خدمات سازگار با محیط زیست برای شرکت­هایی اهمیت پیدا می­کند که به دنبال مزیت رقابتی در دنیای کسب و کار هستند (Wahid, Rahbar and Shyan, 2011). همچنین اخیراً توجه زیست­محیطی با در نظر گرفتن گرم شدن جهانی به سرعت به عنوان یک مفهوم کلی نشان داده می­­شود، بنابراین شرکت­­های دوراندیش به دنبال استفاده کردن از این فرصت سبز هستند (Lee, Chang and Chen, 2013).

در این زمینه، بازاریابی سبز توجه مشتری را نسبت به بعضی از صنایع همانند اطلاعات و الکترونیک مبذول می­دارد (Chen, 2008). با این وجود همه شرکت­­ها دارای توانایی­­های کافی جهت انجام فعالیت­­های بازاریابی سبز نمی­باشند. برای شرکت­­ها، بازاریابی سبز باید تمام جنبه­­های عناصر و مفاهیم بازاریابی معمول را دربر بگیرد (Chang and Chen, 2013).­ شرکت­­ها باید به دنبال به کارگیری فعالیت­های بازاریابی سبز جهت رسیدن به تمایز برندی برتر و به دست آوردن مزیت رقابتی و همچنین گسترش کیفیت درک شده زیست­محیطی و آگاهی برندی در بازار باشند. هر چقدر که محصولات سبز مشهورتر شوند، شرکت­های بازایابی سبز نیز از شهرت برخوردار خواهند شد.

بازاریابی سبز دربردارنده محصولات و خدمات ارتقایی و توسعه یافته­ای است که ارضاء کننده خواسته­­ها و نیازهای زیست­محیطی مشتریان بدون تأثیر زیان بخش بر محیط است. اگر شرکت­­ها مایل به عرضه کردن محصولات سبز باشند، فعالیت­های بازاریابی سبز برای آنها در تعیین چگونگی مقدار منفعت قابل کسب مهم است. بازاریابی سبز می­تواند تغییر دهنده­ی فعالیت­­های بازاریابی در بازار باشد و با توجه به ایجاد نیازهای مشتری برای محصولات سبز، تمایزی را به وجود آورد (Chen, Chang and Wu, 2012). در نتیجه، مشتریان علاقه­مند به خرید محصولات از شرکتی هستند که از نظر اجتماعی و محیطی مسئولیت­پذیر می­باشند (Chang and Chen, 2012). بدین ترتیب شركت­ها این فرصت را دارند كه عملكرد زیست­محیطی­شان را بهبود بخشند و از تقاضاهای جدید مربوط به بازار سبز منتفع شوند (عباسی، عنایتی و رهبری ، 1391، 36).

 

 

 

واژگان کلیدی:

ارزش ویژه برند سبز

اعتبار برند، تصویر برند سبز

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

فصل دوّم : ادبیات تحقیق

مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………. 17

2-1- تاریخچه بازاریابی سبز و ایجاد برند سبز…………………………………………………………………………….. 18

2-2- متغیرهای تحقیق……………………………………………………………………………………………………………….30

2-2-1-ارزش ویژه برند سبز………………………………………………………………………………………………………. 30

2-2-1-1- اهمیت ارزش ویژه برند سبز……………………………………………………………………………………….34

2-2-2- کیفیت درک شده برند………………………………………………………………………………………………….. 35

2-2-1-2- اهمیت کیفیت درک شده برند……………………………………………………………………………………..37

2-2-1-3- رابطه بین کیفیت درک شده برند با تصویر برند سبز……………………………………………………….38

2-2-1-4- رابطه بین کیفیت درک شده برند با ارزش درک شده برند سبز…………………………………………38

2-2-1-5- رابطه بین کیفیت درک شده برند با اعتبار برند……………………………………………………………….39

2-2-3- ارزش درک شده برند سبز…………………………………………………………………………………………….. 40

2-2-3-1- اهمیت ارزش درک شده برند سبز……………………………………………………………………………….41

2-2-3-2- رابطه بین ارزش درک شده برند سبز با ارزش ویژه برند سبز…………………………………………..42

2-2-4- اعتبار برند………………………………………………………………………………………………………………….  43

2-2-4-1- اهمیت اعتبار برند……………………………………………………………………………………………………..45

2-2-4-2- رابطه بین اعتبار برند با ارزش درک شده برند سبز…………………………………………………………46

2-2-4-3- رابطه بین اعتبار برند با تصویر برند سبز……………………………………………………………………….47

2-2-4-4- رابطه بین اعتبار برند با ارزش ویژه برند سبز…………………………………………………………………47

2-2-5-  تصویر برند سبز…………………………………………………………………………………………………………. 40

2-2-5-1- اهمیت تصویر برند سبز……………………………………………………………………………………………. 50

2-2-5-2- رابطه بین تصویر برند سبز با ارزش ویژه برند سبز……………………………………………………….. 51

2-3- روش  ها و مدل  های اندازه گیری ارزش ویژه برند سبز……………………………………………………………. 52

2-3-1- روش  های اندازه گیری ارزش ویژه برند سبز…………………………………………………………………….. 52

2-3-1-1-  ارزش ویژه مبتنی بر مشتری…………………………………………………………………………………….. 52

2-3-1-2- ارزش ویژه مبتنی بر شرکت………………………………………………………………………………………. 52

2-3-1-3-  ارزش ویژه از دید مالی…………………………………………………………………………………………… 52

2-3-2- مدل  های اندازه گیری ارزش ویژه برند سبز………………………………………………………………………. 54

2-3-2-1- مدل ارزش ویژه برند دیوید آكر………………………………………………………………………………… 54

2-3-2-2- مدل شناخت برند کلر………………………………………………………………………………………………. 56

2-3-2-3- مدل ارزیاب دارایی برند یونگ و روبیكام…………………………………………………………………… 58

2-3-2-4- مدل ارزش ویژه برند فلدویك …………………………………………………………………………………. 59

2-3-2-5- مدل ارزش ویژه برند یو و لی……………………………………………………………………………………. 60

2-3-2-6- مدل ارزش ویژه برند یو و دنثو…………………………………………………………………………………. 61

2-3-2-7- مدل طنین برند کلر………………………………………………………………………………………………….. 61

2-3-2-8- مدل زنجیره ارزش برند کلر و لمن…………………………………………………………………………….. 63

2-3-2-9- مدل ارزش وژه برند مبتنی مشتری نت مایر و همکاران………………………………………………… 65

2-6- پیشینه تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………… 66

2-6- 1- داخلی……………………………………………………………………………………………………………………….. 66

2-6-2- خارجی………………………………………………………………………………………………………………………. 67

 

 

فهرست منابع………………………………………………………………………………………………………………………….. 

فهرست منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………….. 

فهرست منابع لاتین…………………………………………………………………………………………………………………. 

 

 

 

 

 

 

فهرست جداول

(جدول 2-1) تحول علایق زیست  -محیطی………………………………………………………………………………………20

(جدول 2-2) تفاوت انواع دیدگاه  های بررسی ارزش ویژه برند………………………………………………………. 53

(جدول 2-3) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق داخلی………………………………………………………….67

(جدول 2-4) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی اوّل………………………………………………….68

(جدول 2-5) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی دوّم………………………………………………….68

(جدول 2-6) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی سوّم…………………………………………………69

(جدول 2-7) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی چهارم………………………………………………70

(جدول 2-8) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی پنجم………………………………………………..71

 

 

 

فهرست اشکال

(شکل 2-1): روش  های ارزیابی ارزش ویژه برند…………………………………………………………………………….53

(شکل 2-2) مدل ارزش ویژه برند آکر………………………………………………………………………………………… 55

(شکل 2-3) نمودار شناخت برند کلر……………………………………………………………………………………………56

(شکل 2-4) مدل ارزیاب دارایی برند یونگ و روبیكام…………………………………………………………………….59

(شکل 2-5) مدل ارزش ویژه برند فلدویك………………………………………………………………………………….. 60

(شکل 2-6) مدل ارزش ویژه برند یو و لی……………………………………………………………………………………. 60

(شکل 2-7) مدل ارزش ویژه برند یو و دنثو………………………………………………………………………………… 61

(شکل 2-8) مدل طنین برند کلر…………………………………………………………………………………………………. 62

(شکل 2-9) مدل زنجیره ارزش برند کلر و لمن……………………………………………………………………………. 63

(شکل 2-10) مدل ارزش وژه برند مبتنی مشتری نت مایر و همکاران……………………………………………………..65

 

 

 

 

مبانی نظری طراحی مدل ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن و رتبه بندی آنها

مبانی نظری طراحی مدل ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن و رتبه بندی آنها مبانی نظری ارزیابی عملکرد مبانی نظری ارزیابی عملکرد مالی پایان نامه ارزیابی عملکرد سازمان پایان نامه ارزیابی عملکرد به روش topsis مبانی نظری ارزیابی عملکرد شرکت های…

مبانی نظری ارزیابی اثرات تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش بر خلق و حفظ ارزش ویژه برند

مبانی نظری ارزیابی اثرات تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش بر خلق و حفظ ارزش ویژه برند ارزش ویژه برند ارزش ویژه برند شرکت پارس خزر خلق و نگهداری ارزش ویژه برند تاثیر فعالیت های ترفیع بر خلق و نگهداری ارزش…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مهارتهای اجتماعی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مهارتهای اجتماعی مبانی نظری مهارتهای اجتماعی دانلود مبانی نظری مهارتهای اجتماعی پیشینه تحقیق مهارتهای اجتماعی ادبیات نظری مهارتهای اجتماعی فصل دوم پایان نامه مهارتهای اجتماعی مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارتهای اجتماعی ادبیات و مبانی…

پاورپوینت فصل سیزدهم کتاب تئوری حسابداری هندریکسون ترجمه دکتر علی پارسائیان با موضوع صورت وضع مالی

پاورپوینت فصل سیزدهم کتاب تئوری حسابداری هندریکسون ترجمه دکتر علی پارسائیان با موضوع صورت وضع مالی دانلود پاورپوینت فصل سیزدهم کتاب تئوری حسابداری هندریکسون با موضوع صورت وضع مالی پاورپوینت فصل سیزدهم کتاب تئوری حسابداری هندریکسون با موضوع صورت وضع…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند 76 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند 76 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ارزش ویژه برند مبانی نظری ارزش ویژه برند پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند پیشینه داخلی ارزش ویژه برند پیشینه خارجی ارزش ویژه برند…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق حوزه های دانش کسب و کار

مبانی نظری و پیشینه تحقیق حوزه های دانش کسب و کار کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه حوزه های دانش کسب و کار مبانی نظری حوزه های دانش کسب و کار پیشینه تحقیق حوزه های دانش کسب و کار…

مبانی نظری برنامه سازی خلاق در رادیو

مبانی نظری برنامه سازی خلاق در رادیو مبانی نظری برنامه سازی خلاق در رادیو دانلود مبانی نظری برنامه سازی خلاق در رادیو پیشینه تحقیق برنامه سازی خلاق در رادیو ادبیات نظری برنامه سازی خلاق در رادیو فصل دوم پایان نامه…

مبانی نظری بررسی سبک های شناختی مادران در ارتباط با اضطراب کودک

مبانی نظری بررسی سبک های شناختی مادران در ارتباط با اضطراب کودک مدل های سبک تفکر نظریه های سبک های تفکر انواع سبک های تفکر استرنبرگ انواع سبک های تفکر از دیدگاه روانشناسی تاثیر سازگاری زناشویی بر اضطراب کودک تاثیر…

دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش کیفیت سود

دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش کیفیت سود کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه کیفیت سود مبانی نظری کیفیت سود پیشینه تحقیق کیفیت سود پیشینه داخلی کیفیت سود پیشینه خارجی کیفیت سود پیشینه پژوهش کیفیت سود پیشینه نظری کیفیت…

قتل با اعتقاد به مهدورالدم بودن در قانون مجازات اسلامی 1370

قتل با اعتقاد به مهدورالدم بودن در قانون مجازات اسلامی 1370 پایان نامه مهدورالدم مهدورالدم بودن مقتول اعتقاد به مهدورالدم بودن اعتقاد به مهدورالدم بودن مقتول مهدورالدم در قانون مجازات اسلامی مصادیق قتل به اعتقاد مهدورالدم احکام قتل به اعتقاد…

پروپوزال سطح بندی نظام گردشگری روستایی با استفاده از مدل EP

پروپوزال سطح بندی نظام گردشگری روستایی با استفاده از مدل EP کلمات کلیدی : گردشگری روستایی گردشگری روستایی در ایران پروپوزال گردشگری روستایی وضعیت گردشگری روستایی در ایران سطح بندی نظام گردشگری روستایی سطح بندی روستاهای هدف گردشگری سطح بندی…

ارزیابی کارکرد مخازن کربناته نفتی با استفاده از برآورد موازنه مواد

ارزیابی کارکرد مخازن کربناته نفتی با استفاده از برآورد موازنه مواد الگوریتم ژنتیک مخازن کربناته نفتی عملكرد مخازن کربناته حل معادله موازنه مواد مخازن کربناته جنوب غرب در مخازن کربناته نفتی عملكرد مخازن کربناته با الگوریتم ژنتیک حل معادله موازنه…

بررسی مجازات در اسلام با تکیه بر کرامت انسانی از نگاه امام خمینی

بررسی مجازات در اسلام با تکیه بر کرامت انسانی از نگاه امام خمینی کرامت انسان فلسفه مجازات در اسلام رابطه مجازات و کرامت انسان از دیدگاه امام خمینی فلسفه مجازات و کرامت انسان رابطه مجازات و کرامت انسان بررسی مجازات…

مبانی نظری نگرش به خشونت علیه زنان در مردان و بررسی رابطه آن با سرمایه فرهنگی

مبانی نظری نگرش به خشونت علیه زنان در مردان و بررسی رابطه آن با سرمایه فرهنگی کلمات کلیدی : مبانی نظری نگرش مردان خشونت علیه زنان در ایران خشونت علیه زنان تعریف عوامل خشونت علیه زنان ضرورت تحقیق خشونت علیه…

ابزار سنجش هوش سازمانی و مدل های نظری جهت حمایت از آن

ابزار سنجش هوش سازمانی و مدل های نظری جهت حمایت از آن کلمات کلیدی : اجزای هوش سازمانی بهبود هوش سازمانی پایان نامه هوش سازمانی رویکردهای هوش سازمانی ماهیت سازمان های هوشمند ابزار سنجش هوش سازمانی پیش نیازهای بهبود هوش…

اهداف و تاثیر حضور آمریکا و اسرائیل در کردستان عراق و نقش آنها در تحولات این منطقه

اهداف و تاثیر حضور آمریکا و اسرائیل در کردستان عراق و نقش آنها در تحولات این منطقه کلمات کلیدی : پایان نامه اسرائیل استراتژی اسرائیل در خاورمیانه پایان نامه تحولات کردستان عراق تحولات سیاسی و امنیتی کردستان عراق نقش آمریکا…

سنجش آمادگی سازمان برای پیاده سازی ERP

سنجش آمادگی سازمان برای پیاده سازی ERP پیاده سازی erp در سازمان مراحل پیاده سازی erp متدولوژی های پیاده سازی erp اجرای سیستمهای ERP در سازمان پیاده سازی برنامه‌ ریزی منابع سازمانی پایان نامه امکان سنجی پیاده سازی ERP در…

ارکان و عناصر تشکیل دهنده جرم پولشویی

ارکان و عناصر تشکیل دهنده جرم پولشویی کلمات کلیدی : پایان نامه پولشویی ارکان جرم پولشویی عناصر موضوعی جرم پولشویی عنصر مادی جرم پولشویی عنصر قانونی جرم پولشویی عنصر روانی جرم پولشویی عنصر معنوی جرم پولشویی عناصر تشکیل دهنده جرم…

پاورپوینت بررسی قابلیت زندگی شهری

پاورپوینت بررسی قابلیت زندگی شهری پاورپوینت بررسی قابلیت زندگی شهری بررسی قابلیت زندگی شهری قابلیت زندگی شهری تحقیق قابلیت زندگی شهری تئوریهای اثر شهری تنش زاهای محیطی اثرات محیطی فیزیکی نشست زمین خوانایی شهری طراحی مکان و رفتار اجتماعی تحقیقات…

بسته آموزشی دوره کارشناسی مهندسی نفت

بسته آموزشی دوره کارشناسی مهندسی نفت بسته آموزشی دوره کارشناسی مهندسی نفت دوره کارشناسی مهندسی نفت تعداد واحد دروس مهندسی نفت چارت پیشنهادی کارشناسی مهندسی نفت فرم تطبیق پیشنهادی کارشناسی مهندسی نفت رفتن به سایت اصلی بسته آموزشی دوره کارشناسی…

حقوق کیفری کار (آپدیت شده 245 صفحه)

حقوق کیفری کار (آپدیت شده 245 صفحه) حقوق کیفری کار مقاله حقوق کیفری کار درآمدی بر حقوق کیفری کار جنبه های کیفری حقوق کار حقوق کیفری کسب و کار ضمانتهای کیفری حقوق کار اصول حاکم بر حقوق کیفری کار دانلود…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هویت سازمانی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هویت سازمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هویت سازمانی مبانی نظری هویت سازمانی پیشینه تحقیق هویت سازمانی پیشینه داخلی هویت سازمانی پیشینه خارجی هویت سازمانی پیشینه پژوهش هویت سازمانی پیشینه نظری هویت سازمانی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق گردشگری روستایی 86 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق گردشگری روستایی 86 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری گردشگری روستایی ادبیات نظری گردشگری روستایی فصل دوم پایان نامه گردشگری روستایی دانلود مبانی نظری گردشگری روستایی پیشینه گردشگری روستایی پیشینه تحقیق گردشگری روستایی پیشینه داخلی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مسئولیت پذیری دانشجویان 69 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مسئولیت پذیری دانشجویان 69 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مسئولیت پذیری مبانی نظری مسئولیت پذیری پیشینه تحقیق مسئولیت پذیری پیشینه داخلی مسئولیت پذیری پیشینه خارجی مسئولیت پذیری پیشینه پژوهش مسئولیت پذیری پیشینه…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری طرحواره های ناسازگار اولیه

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری طرحواره های ناسازگار اولیه کلمات کلیدی : مبانی نظری طرحواره پیشینه تحقیق طرحواره پیشینه داخلی طرحواره پیشینه خارجی طرحواره پیشینه پژوهش طرحواره چارچوب نظری طرحواره فصل دوم پایان نامه طرحواره مبانی نظری طرحواره…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *