بررسی و مقایسه مدل های ارزیابی منابع انسانی

بررسی و مقایسه مدل های ارزیابی منابع انسانی

مقایسه مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان
مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان
انواع مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان
مدل های نوین ارزیابی عملکرد کارکنان
پایان نامه ارزیابی عملکرد کارکنان
پایان نامه مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان
انواع مدل های ارزیابی عملکرد سازمان
انواع روشهای ارزیابی عملکرد کارکنان
شاخص های ارزیابی عملکرد کارکنان

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

بررسی و مقایسه مدل های ارزیابی منابع انسانی

 

 

 

مدلهای ارزیابی عملکرد
     در اواخر دهه 1980، مقالات متعددي در نشریات مدیریتی اروپا و آمریکا در مورد ناکارآمدي روش‌های سنتی ارزیابی عملکرد شرکت ها منتشر شد . در سال1987 ،  60 درصد از مجموع 260 مدیر مالی و 64 مدیر اجرایی شرکت های آمریکایی از سیستم ارزیابی عملکرد شرکت خود ناراضی بودند]14 [

معمولاً در روش‌های سنتی ارزیابی عملکرد سازمانی،  محدودیت‌هایی بسیاری وجود دارد. اساس و بنیان  بیشتر این روش‌ها بر پایه معیارهای مالی قرار دارد. این شیوه ارزیابی‌ها به دلیل عدم انعکاس کامل دلایل توفیق و یا عدم توفیق شرکت یا سازمان دراجرای فرایندها کارایی و اعتبار لازم را نداشته و به همین دلیل در حمایت از برنامه‌های  راهبردی سازمان ناتوان می‌باشند. در واقع این روش‌ها نمی‌توانند یک رابطه علت و معلولی بین راهبردها و یا فرایندها برقرار کنند و لذا عوامل محرکه‌ی فعالیت‌ها ناشناخته مانده و در نهایت امکان پیگیری مستمر و به دست آوردن توفیقات متعالی وجود نخواهد داشت.
امروزه مدل ها و روش‌های متنوعی برای ارزیابی عملکرد سازمان ها و شرکت ها به وجود آمده که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. از جمله این روش‌ها می‌توان به الگوی تعالی سازمانی بنیاد کیفیت اروپا EFQM) )، روش کارت امتیازی متوازن (BSC)، الگوی تحلیل پوششی داده  (DEA)، روش مالکوم بالدریج  ، روش تحلیل سلسله مراتبی  (AHP) و . . . اشاره کرد. ]15 [،]16 [، ]17 [،]18 [، [19]
 

 

 

– مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان

در این قسمت مهمترین و معروفترین مدل های ارزیابی منابع انسانی که توسط سازمان ها، مؤسسات و انجمن های ملی و بین-المللی به منظور ارزیابی منابع انسانی سازمان ها و شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرند ارائه می گردد. این مدل ها به شرح زیر هستند:

1-  مدل جایزه تعالی منابع انسانی ایران
2-  منابع انسانی در مدل بالدریج
3-  منابع انسانی در مدل بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت
4-  مدل سرمایه گذاری در منابع انسانی(آی. آی. پی)
5-  مدل توسعه گر منابع انسانی
6-  مدل تعالی عملکرد تنسی
7-  مدل محیط کار عالی
8-  مدل جوایز بهترین ها
9-  مدل بلوغ قابلیت افراد
10- مدل تی. ئی. ای. ام
11- مدل ارزیابی عملکرد کارکنان مبتنی بر شایستگی در وزارت نیرو
12- مدل ارزیابی عملکرد کارکنان مبتنی بر شایستگی در سازمان تامین اجتماعی
13- مدل ارزیابی عملکرد کارکنان مبتنی بر شایستگی  های مدیریتی در بخش نظامی، دولتی و عمومی کشور کانادا
14- الگوی ارزیابی عملکرد کارکنان مبتنی بر شایستگی مدیران اجرایی بخش های دولتی در استرالیا
15- مدل ارزیابی عملکرد کارکنان شرکت فورد
16- مدل اونت
17- مدل ارزیابی های نوین منابع انسانی در ایران خودرو
18- الگوی فریس

 

 

 

شاخصهای ارزیابی عملکرد سازمانها

برای سنجش و ارزیابی عملکرد هر سازمانی (اعم از سازندگان کالاها یا ارائه دهندگان خدمات)، معیارها و شاخصهای گوناگون و متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از شاخصهایی که بیش از سایر معیارهای ارزیابی عملکرد رایج تر می باشند عبارتند از:

اثربخشی ، با پاسخ به سوالاتی از این قبیل معلوم می شود که: آیا برای رسیدن به هدفهای سازمان فعالیتهای درستی را انجام می دهیم؟ آیا مشکلات سازمان را به درستی تشخیص داده ایم، و در صدد رفع آنها بر آمده ایم، به طوری که به هدفهای سازمان در موعد مقرر دست یابیم؟ درجه دسترسی به هدفهای از پیش تعیین شده در هر سازمان، میزان اثر بخشی را در هر سازمان نشان می دهد(طاهری، 1384، 17).

کارایی ، بازده یا نسبت کار انجام شده به منابع مصرف شده و انجام امری به بهترین طریقه بوسیله فرد حائز شرایط در بهترین محل و مناسبترین وقت نیز تعریف گردیده است(فرهمند، 1382، 173).
کیفیت ، کیفیت یعنی میزان مرغوبیت محصولی یا ارائه خدمتی بالاتر از حد متوسط، با توجه به قیمت مناسب و قابل رویت(نجف بیگی، 1378، 154).

نوآوری ، به میزان تطابق محصولات تولیدی و فرآیندهای تولیدی یک سازمان در قبال تغییرات تقاضا و نیازهای جدیدی مشتریان، تغییرات تکنولوژی و ساخت محصولات جدید گفته می شود.
نوآوری به منظور براورد نیازهای جدید یا ایجاد تقاضای جدید و کسب سهم بیشتر در بازار در مقایسه با رقبا انجام می پذیرد(طاهری، 1384، 18).

بهره وری ، ایسترفیلدبهره وری را نسبت بازده سیستم تولیدی به مقداری که از یک یا چند عامل تولید به کار گرفته شده است می داند. اشتاینر از بهره وری به عنوان معیار عملکرد یا قدرت و امکانات موجود برای تولید کالا یا خدمت معین سخن می داند(ابطحی و کاظمی، 1383، 21).

کیفیت زندگی کاری ، به این موضوع مربوط می شود که سازمان تا چه میزان به برقراری ایمنی در محیط کار، امنیت شغلی در سازمان، پرورش استعداد کارکنان خود و بالا بردن مهارتهای آنان از طرق گوناگون و به عبارتی دیگر ایجاد رضایت شغلی آنان از محیط کار قادر می باشند(طاهری، 1384، 18).

 

 

 

اصول ارزیابی عملکرد

الف) ارزیابی عملکرد نیاز به تطبیق شدن با استراتژی سازمان دارد.
نقطه شروع، مشخص نمودن آنچه که شما می خواهید اندازه گیری نمایید می باشد. در حالی که این کار خیلی ساده به نظر می رسد ولی اغلب یکی از مشکل ترین کارهاست. ایجاد نمودن پهنه وسیعی از از اندازه ها که همه فعالیت های سازمان را می پوشاند، کافی نمی باشد و این عمل بیشتر مصرف نمودن منابع است و می تواند گیج کننده باشد و بیشتر باید بر روی آن چیزهایی که واقعا مهم هستند تمرکز شود. اندازه گیریهای انجام شده باید انتخاب کننده باشند این عمل بستگی به دید، رسالت و استراتژی سازمان دارد. این عمل پیشنهاد می کند که روش عملکرد در یک خط باید به طور مکرر با توجه به برنامه ریزی استراتژی نرمال، بررسی شود تا مطمئن سازد که مسیر پیوسته و ثابت است (کاپلان و نورتن، 1997، 62).

ب) ارزیابی زیر واحدها باید به طور پیوسته در پهنه اندازه گیریهای سازمان انجام گیرد.

روش اندازه گیری کارا یک روش یکپارچه و جامع است. روش اندازه گیری در سطح زیر مجموعه باید سازگار با روش در سطح سازمان باشد و داده های خام باید برای سطح تجمعی تهیه گردد. این امر مطمئن می سازد که سطوح پایین تر با افزایش عملکردشان در هزینه سازمان بی تاثیر نیستند (کاپلان و نورتن، 1997، 62).
ج) روش ارزیابی الزام آور باشد.

ابتدا آن ضروری است که مدیر ارشد سازمان بطور کامل روش اندازه گیری را پشتیبانی نماید. آنها این عمل را به وسیله ارائه اطلاعاتی که واقعاً مفید هستند انجام خواهد داد. اطلاعات به دست آمده باید در تعیین سیاست و گرفتن تصمیمات مفید باشد. این روش اندازه گیری در صورتیکه به طور دقیق با رسالت و استراتژی سازمان مطابقت داشته باشد، باید حفظ و نگهداری شود. دوم آنکه کارمندان در سطوح پایینتر باید روش اندازه گیری را درک نمایند و برای اندازه گیری متحد شوند (کاپلان و نورتن، 1997، 63).

د) ارزیابی باید روی عملکرد اثر گذار باشد.

در آنجا باید تجزیه و تحلیل بطور کامل انجام گیرد و حلقه بازخور برای مطمئن ساختن از آنکه اندازه گیری عملکرد تجزیه تحلیل شده است و تبدیل آن به عمل و رفتاری که طبیعت فعالیت و عملکرد را تغییر می دهد وجود داشته باشد. اندازه گیری باید عملکرد را بهبود دهد (کاپلان و نورتن، 1997، 63).

ه) ارزیابی باید قابل اطمینان باشد.

منفعت اندازه گیری اغلب وابسته به قابلیت اطمینان و مقایسه پیش بینی هاست. بنابراین مشخص نمودن پیش بینی هایی که می توانند قابلیت اطمینان در دوره های زمانی مطلوب ایجاد نمایند، مهم است (کاپلان و نورتون، 1997، 63).

 

 

 

فهرست مطالب
– مدلهای ارزیابی عملکرد کارکنان    3
1- مدل جایزه تعالی منابع انسانی ایران    4
نمودار2-3- مدل تعالی منابع انسانی(راهنمای متقاضیان پنجمین دوره جایزه تعالی منابع انسانی، 1392)    6
2- منابع انسانی در مدل بالدریج    7
در مدل بالدریج، حوزه منابع انسانی بر سه محور کلیدی زیر تاکید دارد:    8
نمودار2- 4-  مدل سرمایه گذاری در منابع انسانی منبع:  www.investorsinpeople.co.uk/2005    16
5- مدل تعالی عملکرد تنسی    17
6- مدل استاندارد توسعه گر منابع انسانی(پی، دی. اس)                                                                          
  این الگو در کشور سنگاپور در سال 1997 برای بهبود و توسعه منابع انسانی این کشور به وجود آمد و دارای 3 اصل و 11 بعد است که عبارتند از:    17
7- مدل محیط کار عالی    18
نمودار 2-5-  مدل محیط کار عالی (قلیچلی، 1386، 180)    19
8- مدل جوایز بهترینها    19
حوزه های دهگانه جوایز بهترینها عبارتند از:    20
9-  مدل بلوغ قابلیت منابع انسانی(پی. سی. ام. ام)    21
نمودار2-6- حوزههای مدل بلوغ قابلیت منابع انسانی(قلیچلی،1386، 184)    23
10- مدل تی. ئی. ای. ام    23

11- مدل ارزیابی عملکرد مبتنی بر شایستگی در وزارت نیرو    28

12- مدل ارزیابی عملکرد مبتنی بر شایستگی در سازمان تامین اجتماعی    28

نمودار2-7- مدل قابلیتهای مدیران سازمان تامین اجتماعی، منبع ؛ طراحی الگوی شایستگی های مدیران    29
جدول2-4 – فهرست معیارهای هاي اصلي ، شاخصها و توصيف رفتاري قابليت هاي مديران سازمان    29

13- مدل ارزیابی عملکرد مبتنی بر شایستگی های مدیریتی در بخش نظامی، دولتی و عمومی کشور کانادا    32

نمودار2-8- مدل پنج شايستگي اصلي مديريت در ارتش کانادا به همراه قابليت هاي مورد نظر    33
جدول شماره 2-5-  الگوي شايستگي هاي مديريتي در بخش عمومي کشور کانادا    33
14- الگوی ارزیابی عملکرد مبتنی بر شایستگی مدیران اجرایی بخشهای دولتی در استرالیا    35
جدول شماره 2-6- الگوهاي قابليت مديران دولتي در بخشهاي دولت و حکومت در استراليا    36
15- مدل ارزیابی عملکرد شرکت فورد    38

جدول شماره 2-7-  معیارهای ارزیابی مدیران شرکت فورد    38

16- مدل اونت    47
تاريخچه مدل ONET    47
مشکل بودن نگهداري DOT    48
مشکل بودن به روز رساني DOT    48
مدل مفهومي اونت    49
جدول 2-8- مدل مفهومي اونت ( به انضمام عوامل، ابعاد و مولفه ها )    50

17- مدل ارزیابیهای نوین منابع انسانی در ایران خودرو    51

چگونگي شکل گيري ارزيابي 360 درجه در شرکت ايران خودرو    51

نمودار2- 9-  الگوی مفهومی فرآیندهای ارزشیابی (فریس) و اقدامات مهارتهای لازم در هر  مرحله(فریس، 1990، 192)    56
جدول 2- 9- خلاصه مدلهای ارزیابی منابع انسانی    57
2-12- پیشینه تحقیق    62
2-12-1- تحقیقات در داخل کشور    62
2-12-2- تحقیقات در خارج از کشور    68
جدول 2-10-  خلاصه تحقیقات انجام شده    69
جدول شماره 2- 11-  معیارها و اشتراکات مدلهای ارزیابی عملکرد کارکنان    78
جدول شماره 2-12-  معیارها و اشتراکات پیشنه تحقیقات انجام شده در داخل و خارج از کشور    79
جدول شماره 2-13-  برگرفته از جدول 2-11  و جدول 2-12    79
جدول 2-14-  الگوی تحلیلی تحقیق    80

منابع

پاورپوینت اقلیم و ساختمان

پاورپوینت اقلیم و ساختمان کلمات کلیدی : پاورپوینت اقلیم و ساختمان اقلیم و ساختمان تحقیق اقلیم و ساختمان مقاله اقلیم و ساختمان تاثیرتابش آفتاب بر سطوح مختلف زاویه سطوح مورد تابش جهت سطوح مورد تابش تابش آفتاب و انرژی حاصل…

پاورپوینت فصل بیستم کتاب مدیریت سرمایه گذاری جونز ترجمه تهرانی و نوربخش با موضوع پیمانهای آتی

پاورپوینت فصل بیستم کتاب مدیریت سرمایه گذاری جونز ترجمه تهرانی و نوربخش با موضوع پیمانهای آتی دانلود پاورپوینت فصل بیستم کتاب مدیریت سرمایه گذاری تألیف جونز ترجمه دکتر رضا تهرانی و دکتر عسکر نوربخش با موضوع پیمانهای آتی پاورپوینت فصل…

تقویت هوش فرهنگی و ارائه مدل های مختلف برای آن

تقویت هوش فرهنگی و ارائه مدل های مختلف برای آن کلمات کلیدی : الگوهای هوش فرهنگی تعریف مفهومی هوش فرهنگی تعریف عملیاتی هوش فرهنگی تحقیق کامل هوش فرهنگی مراحل شش گانه تقويت هوش فرهنگي مدل هاي مختلف تقويت هوش فرهنگي…

اوصاف ، ارکان و اقسام قرارداد اختیار معامله

اوصاف ، ارکان و اقسام قرارداد اختیار معامله پایان نامه قرارداد اختیار معامله تعریف قرارداد اختیار معامله قرارداد اختیار معامله چیست مفهوم قرارداد اختیار معامله ارکان قرارداد اختیار معامله اوصاف قرارداد اختیار معامله معایب قرارداد اختیار معامله مزایای اوصاف قرارداد…

ماهیت مدارس هوشمند و بررسی مدل مفهومی آن

ماهیت مدارس هوشمند و بررسی مدل مفهومی آن کلمات کلیدی : تعریف مدارس هوشمند تاریخچه مدارس هوشمند ماهیت مدارس هوشمند مدل مفهومی مدارس هوشمند تحقیق درباره مدارس هوشمند تحقیق در مورد هوشمند سازی مدارس نقش فناوری های نوین در هوشمندسازی…

پرسشنامه محقق ساخته فاصله قدرت مدیران

پرسشنامه محقق ساخته فاصله قدرت مدیران پرسشنامه فاصله قدرت پرسشنامه فاصله قدرت مدیران دانلود پرسشنامه فاصله قدرت پرسشنامه استاندارد فاصله قدرت پرسشنامه محقق ساخته فاصله قدرت اندازه‌گیری و تعیین نمره فاصله قدرت مدیران رفتن به سایت اصلی معرفی پرسشنامه فاصله…

واکاوی مقام زن در ترانه های محلی لری و ترکی

واکاوی مقام زن در ترانه های محلی لری و ترکی جایگاه زن درترانه های محلی بررسی ترانه های محلی مقام زن در ترانه های محلی مقام زن در ترانه های محلی لری مقام زن در ترانه های محلی ترکی دانلود…

پاورپوینت عوامل مؤثر در يادگيري

پاورپوینت عوامل مؤثر در يادگيري کلمات کلیدی : دانلود رایگان پاورپوینت عوامل مؤثر در يادگيري پاورپوینت عوامل مؤثر در يادگيري تحقیق عوامل مؤثر در يادگيري عوامل مؤثر در يادگيري تعريف يادگيري ماهيت يادگيرى‏ شرايط مهم يادگيرى اهميت محيط اهميت وراثت…

فرهنگ شهادت در شعر انقلاب

فرهنگ شهادت در شعر انقلاب شهادت شعر انقلاب دفاع مقدس دانلود مقالات رشته زبان و ادبیات فارسی دانلود مقاله فرهنگ شهادت در شعر انقلاب دانلود مقالات زبان و ادبیات فارسی دانلود مقالات ادبیات فارسی دانلود مقالات رشته ادبیات فارسی رفتن…

تشخیص الگوی صدا با استفاده از شبکه عصبی (نسخه آپدیت شده + 53 صفحه مقاله انگلیسی)

تشخیص الگوی صدا با استفاده از شبکه عصبی (نسخه آپدیت شده + 53 صفحه مقاله انگلیسی) شبکه عصبی تشخیص الگوی صدا تشخیص الگوی صدا با استفاده از شبکه عصبی دانلود مقاله کارشناسی ارشد هوش مصنوعی دانلود مقاله ارشد هوش مصنوعی…

ارزیابی زیست محیطی نیروگاه های برقابی كوچك ضرورت یا عدم ضرورت

ارزیابی زیست محیطی نیروگاه های برقابی كوچك ضرورت یا عدم ضرورت آلودگی زیست محیطی نیروگاه های برقابی كوچك ارزیابی زیست محیطی نیروگاه ارزیابی زیست محیطی نیروگاه های برقابی كوچك ضرورت یا عدم ضرورت دانلود مقالات برق دانلود مقالات رشته برق…

بررسی تطبیقی شرط فعل در نظام حقوقی ایران و فرانسه

بررسی تطبیقی شرط فعل در نظام حقوقی ایران و فرانسه شرط فعل شروط ضمن عقد شرط فعل در نظام حقوقی ایران شرط فعل در نظام حقوقی فرانسه شروط ضمن عقد در قانون مدنی شروط صحیحه در فقه امامیه مفاهیم مشابه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های تعهد سازمانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های تعهد سازمانی کلمات کلیدی : مبانی نظری نظریه های تعهد سازمانی پیشینه تحقیق نظریه های تعهد سازمانی پیشینه داخلی نظریه های تعهد سازمانی پیشینه خارجی نظریه های تعهد سازمانی پیشینه پژوهش نظریه های…

پایان نامه کارشناسی زمین شناسی با عنوان شناسایی سنگها

پایان نامه کارشناسی زمین شناسی با عنوان شناسایی سنگها سنگ انواع سنگ سنگهای قیمتی شناسایی سنگها دانلود پایان نامه کارشناسی زمین شناسی با عنوان شناسایی سنگها سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل…

پروپوزال تاثیر اجرای روش کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد بانک

پروپوزال تاثیر اجرای روش کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد بانک ارزیابی عملکرد در بانک ارزیابی عملکرد کارکنان بانک ملت شاخص های ارزیابی عملکرد بانک ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن…

سنجش تاثیر سبک رهبری مدیران مدرسه بر رضایت شغلی معلمان

سنجش تاثیر سبک رهبری مدیران مدرسه بر رضایت شغلی معلمان رضایت شغلی معلمین سبک رهبری مدیران سبک رهبری مدیر مدرسه میزان رضایت شغلی معلمین رضایت شغلی معلمین خانم در تهران سنجش میزان رضایت شغلی دبیران زن تاثیر سبک رهبری مدیران…

مبانی نظری ارزیابی تطبیقی کارآمدی استراتژی های تحلیل تکنیکال با روش خرید و نگهداری برای خرید سهام

مبانی نظری ارزیابی تطبیقی کارآمدی استراتژی های تحلیل تکنیکال با روش خرید و نگهداری برای خرید سهام استراتژی تحلیل تکنیکال استراتژی روش خرید و نگهداری روش خرید و نگهداری برای خرید سهام استراتژی تحلیل تکنیکال برای خرید سهام روش های…

مبانی نظری مبارزه با پولشویی در قوانین ایران و اسناد بین المللی

مبانی نظری مبارزه با پولشویی در قوانین ایران و اسناد بین المللی کلمات کلیدی : مبارزه با پولشویی در ایران قانون مبارزه با پولشویی ایران مبارزه با پولشویی در قوانین ایران راهکارهای مبارزه با جرم پولشویی مبارزه با پولشویی در…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری محور

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری محور مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری محور پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری محور دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری محور پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری محور فصل دوم…

پروپوزال بررسی مقایسه ای الگوهای تلفیقی جهت ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها با روش فازی

پروپوزال بررسی مقایسه ای الگوهای تلفیقی جهت ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها با روش فازی ارزیابی عملکرد مالی شرکت ارزیابی عملکرد مالی سازمان ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها معیارهای ارزیابی عملکرد مالی شرکتها ارزیابی عملکرد مالی با رویکرد فازی ارزیابی…

دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش درباره اضطراب

دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش درباره اضطراب کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اضطراب مبانی نظری اضطراب پیشینه تحقیق اضطراب پیشینه داخلی اضطراب پیشینه خارجی اضطراب پیشینه پژوهش اضطراب پیشینه نظری اضطراب ادبیات نظری اضطراب چارچوب نظری اضطراب…

ارزیابی عملکرد پلیس در ایجاد احساس امنیت کوه پیمایان شمال شهر تهران

ارزیابی عملکرد پلیس در ایجاد احساس امنیت کوه پیمایان شمال شهر تهران ارزیابی عملکرد پایان نامه ارزیابی عملکرد پلیس ارزیابی عملکرد پلیس در ایجاد احساس امنیت شاخص های احساس امنیت اجتماعی شاخص های امنیت اجتماعی مولفه های امنیت اجتماعی عوامل…

پاورپوینت مدلهای بر پایه ترسیم جریانات نقدی

پاورپوینت مدلهای بر پایه ترسیم جریانات نقدی پاورپوینت مدلهای بر پایه ترسیم جریانات نقدی اهداف ترسیم جریان نقدی و ساختار زمانی تکنیکهای بر پایه بازه های زمانی گسسته روش خوشه سازی بر پایه نوسان قیمت رفتن به سایت اصلی عنوان:…

ارسطو و فن شعر

ارسطو و فن شعر ارسطو فن شعر دانلود مقالات رشته ادبیات دانلود مقاله فن شعر ارسطو دانلود مقاله ارسطو و فن شعر دانلود مقالات رشته ادبیات فارسی دانلود پایان نامه فن شعر ارسطو دانلود پایان نامه ارسطو و فن شعر…

پیشینه پژوهش و چارچوب نظری مدیریت زنجیره تامین

پیشینه پژوهش و چارچوب نظری مدیریت زنجیره تامین کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مدیریت زنجیره تامین مبانی نظری مدیریت زنجیره تامین پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین پیشینه داخلی مدیریت زنجیره تامین پیشینه خارجی مدیریت زنجیره تامین پیشینه پژوهش…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *